Mısır'dan çağrı: İran ve UAEA arasındaki işbirliği devam etsin

Mısır Dışişleri Bakanı Bedr Abdulati, İran ile Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) arasındaki işbirliğinin devamı için çabaların sürdürülmesi çağrısında bulundu.

AA

Oluşturma Tarihi 16 Aralık 2025 14:12

Mısır Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamaya göre Abdulati ile UAEA Başkanı Rafael Mariano Grossi telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Abdulati ve Grossi, Mısır ile UAEA arasındaki işbirliğini geliştirme yollarını ve İran nükleer dosyasındaki gelişmeleri görüştü.

Açıklamada, İran ile UAEA arasındaki işbirliğinin sürdürülmesi amacıyla güven inşa etmeye yönelik çabaların devam etmesinin ve bu işbirliğinin sürekliliği için gerekli koşulların oluşturulmasının önemine dikkat çekildi.

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan 2 Temmuz'da, nükleer dosyası konusunda "taraflı davrandığı" gerekçesiyle Tahran'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile işbirliğinin askıya alındığını açıklamıştı.

Haber Girişi Deniz Dalgıç - Editör

Sabah.com.tr Uygulamamızı İndirin

Uygulamalara Özel Ayrıcalıkları Keşfedin!
14.734,5000 Değişim 218,30 Son veri saati:
Düşük 14657,77 Yüksek 14876,07
Açılış
46,4792 Değişim 0,0866 Son veri saati:
Düşük 46,3799 Yüksek 46,4665
Açılış
53,3552 Değişim 0,2837 Son veri saati:
Düşük 53,0689 Yüksek 53,3526
Açılış
6.205,4970 Değişim 134,119 Son veri saati:
Düşük 6155,034 Yüksek 6289,153
Açılış
96,8021 Değişim 3,8507 Son veri saati:
Düşük 94,528 Yüksek 98,3787
Açılış
BİST En Aktif Hisseler