Roza
  • YAŞAM
  • SAĞLIK
  • GÜZELLİK
  • YEMEK TARİFLERİ
  • ASTROLOJİ
Haberler Roza Haberleri Mutfak Sırları Haberleri Anket sonuçları şaşırttı! Tüm kuşakların favorisi oldu

Anket sonuçları şaşırttı! Tüm kuşakların favorisi oldu

Araştırma şirketi Areda Piar, her kuşağın nasıl fast food tercihleri olduğuna dair bir araştırma yaptı ve bu tercihlerin nasıl değişkenlik gösterdiğini inceledi. Araştırmada fiyat, promosyon, porsiyon, müşteri ilişkileri ve ürünün lezzeti gibi parametrelerin de kuşakların tercihini etkilediği belirtildi.

DHA
Giriş Tarihi: 27.07.2021 16:25 Güncelleme Tarihi: 28.07.2021 10:18
PAYLAŞ
ABONE OL
ANKET SONUÇLARI ŞAŞIRTTI! TÜM KUŞAKLARIN FAVORİSİ OLDU

2-7 Haziran tarihleri arasında yapılan araştırma, Bilgisayar Destekli Web Anketi (CAWI) yöntemiyle gerçekleşti. Türkiye genelini temsil eden NUTS-2 istatistiksel bölgeleme sistemine göre seçilmiş 26 ilde cinsiyet, yaş, eğitim ve SES (Sosyo-Ekonomik Statü) grupları dikkate alınarak yapılan araştırmaya toplam bin 64 kişi katıldı.

"X-Y-Z KUŞAKLARININ MARKA TERCİHLERİNDE BARİZ AYRIŞIYOR"

Fast-food markasını tercih ederken kuşaklar pek çok faktörün etkisinde karar vermek durumunda kalabiliyorlar. Yiyeceklerin lezzeti, servis hızı, fiyatların uygunluğu, porsiyonların doyuruculuğu, ürün/menü çeşitliliği, müşteri ilişkileri, markanın/restoranın bilinirliği, promosyon/indirimler, mekanın iç/dış dizaynı (aydınlatma, oturma düzeni, dekorasyon vb.), tanıtım/reklam, hediyeler (kupon, oyuncak,) gibi faktörlerin tercih aşamasında belirleyici olduğu kaydedildi. Araştırmaya göre, Z, Y ve X lezzeti, Baby Boomers ise porsiyonların doyuruculuğunu göz önünde bulunduruyor. İkinci sırada Z için porsiyonların doyuruculuğu, Y ve X için servis hızı, Baby Boomers için ise lezzet geliyor. Üçüncü sırada ise Z servis hızına, Y porsiyonların doyurucu olmasına, X ürün/menü çeşitliliğine, Baby Boomers ise servis hızına önem veriyor.

"KUŞAKLAR BEĞENİ VE GÜVEN ARAYIŞINDA"

Yapılan araştırmaya göre, Z kuşağı ve Baby Boomers'ın davranışsal olarak sunulan ürünlerin lezzetinden duydukları memnuniyeti öne çıkarıyor. Yüzde 83,9 ile Z kuşağında daha baskın olan bu davranış yüzde 66,1 ile Baby Boomer kuşağında da kendini gösteriyor. Araştırmada, Y ve X kuşaklarının marka beğenisi, güven ve sadakat davranışları ve markaya duyulan güven bir adım öne çıkıyor. Y kuşağı yüzde 51,5 ile X kuşağı ise yüzde 59,6 ile güven arayışını sürdürüyor.

"Z'YE KOLA BABY BOOMERS'A AYRAN"

Fast food tüketimin tamamlayıcı unsurlarından biri olan içecek tercihlerinde de kuşaklar arası far olduğu araştırmada yer aldı. Z kuşağı yüzde 69,2 ile kolayı tercih ederken, Baby Boomers 55,6 ile tercihini ayrandan yana kullanabiliyor. Y kuşağı ise yüzde 49,3 ile kolayı tercih ederken, X kuşağı yüzde 53,3 ile ayranı tercih ediyor.

"KUŞAKLARIN FAVORİSİ PATATES KIZARTMASI"

Kuşakların yan ürünler için yapmış oldukları tercihler de kuşakların farklılıklarını yansıtıyor. Fast food da ortak noktalarının en baskın unsurunun patates kızartması olduğu öne çıkıyor.

"Z KUŞAĞI ARKADAŞLARIYLA BU DENEYİMİ YAŞIYOR"

Araştırmaya göre, kuşakların farklı lezzetleri tatma, farklı ortamları teneffüs etme davranışları da birbirinden ayrışıyor. Bu sosyal aktiviyeyi Z kuşağı 45,6 ile arkadaşları ile gerçekleştirirken, Y kuşağı 58,8, X kuşağı 44,7, Baby Boomers ise 41,8 ile ailesi ile bu deneyimi yaşıyor.

"KUŞAKLAR MENÜCÜ"

Yapılan araştırmada kuşaklar fast food tercihini menüden yana kullanıyor. Z kuşağı yüzde 69,5, Y kuşağı yüzde 47,2 X kuşağı yüzde 41,8, Baby Boomers ise yüzde 29,3 ile fast food tercihinde menüden yana kullanıyor.

  • Veri Politikası
  • Sağlık Haberleri
  • Yaşam Haberleri
  • Güzellik Haberleri
  • Diyet
  • Rüya Tabirleri
  • Aile Haberleri
  • Kadın Sağlığı
  • Erkek Sağlığı
  • Çocuk Sağlığı
  • Cinsel Sağlık
  • Ruh Sağlığı
  • Dünya Haberleri
  • Moda Haberleri
  • Dekorasyon
  • İlişkiler
  • Makyaj
  • Cilt Bakımı
  • Saç Bakımı
  • El Ve Ayak Bakımı
  • Estetik
  • Hafta Hafta Gebelik
  • Hamilelik
  • Bebek Haberleri
  • Çocuk Haberleri
  • Egzersizler
  • Beslenme Haberleri
  • Erkek İsimleri
  • Kız İsimleri
  • Adet Hesaplama
  • Gebelik Hesaplama
  • Yükselen Burç Hesaplama
  • İnternet Reklam
  • Gizlilik Bildirimi
  • Künye/İletişim
  • E-Gazete
  • Arşiv
  • RSS
  • Haber
    1. Gündem
    2. Dünya
    3. Son Dakika
    4. Yerel Haberler
    5. Tüm Manşetler
    6. Zaman Tüneli
    7. Ansiklopedi
  • Spor
    1. Ziraat Türkiye Kupası
    2. Futbol
    3. Spor Toto Süper Lig
    4. Şampiyonlar Ligi
    5. UEFA Avrupa Ligi
    6. Milli Takım
    7. Canlı Skor
    8. Basketbol
    9. Voleybol
    10. Tüm Sporlar
    11. Transfer
    12. Spor Magazin
  • Ekonomi
    1. Güncel Piyasalar
    2. Canlı Borsa
    3. Altın Fiyatları
    4. Dolar Kuru
    5. Euro Kuru
    6. Emlak
    7. Sarı Sayfalar
    8. Gazete İlanlar
  • Resmi İlanlar
  • Sigorta
  • Finans
    1. Borsa
    2. Döviz
    3. Altın
    4. Kripto Para
    5. Tahvil-Bono
  • Apara
  • Tarım
  • Hayatın İçinden
    1. Yaşam
    2. Teknoloji
    3. Turizm
    4. Memur
    5. Kadın
    6. Güzellik
    7. Moda
    8. Otomobil
    9. Eğitim
    10. Namaz Vakitleri
    11. Hava Durumu
    12. Yemek Tarifleri
    13. Rüya Tabirleri
    14. Erkek & Kız İsimleri
    15. Ramazan
    16. Yol Durumu
  • Eğlence
    1. Günaydın Magazin
    2. Kültür Sanat
    3. Medya
    4. Astroloji
    5. Oyun
    6. Televizyon
    7. Güzel Sözler
    8. Şans Oyunları
    9. Bulmaca
  • Multimedya
    1. Galeri
    2. Sabah TV
    3. Diziler
    4. Gözleri KaraDeniz
    5. Aşk ve Gözyaşı
    6. Aynadaki Yabancı
    7. Can Borcu
    8. Kuruluş Orhan
  • Ekler Bölgeler
    1. Ekler
    2. Cumartesi
    3. Pazar
    4. Günaydın
    5. Kitap
    6. Ankara Başkent
    7. Yerel Haberler
  • Yazarlar
    1. Sabah
    2. Spor
    3. Günaydın
    4. Perspektif
    5. Cumartesi
    6. Pazar
    7. Bölgeler
    8. Tüm Yazarlar
    9. Çizerler
    10. SİZİNKİLER
    11. PİJAMA AİLESİ
    12. HAYATA DAİR
  • Ziraat Türkiye Kupası Ziraat Türkiye Kupası Ziraat Türkiye Kupası
  • A Haber Canlı Yayın AHaber Canlı İzle
  • APara Canlı Yayın APara Canlı İzle
  • Aspor Canlı Yayın Aspor Canlı İzle
  • Atv Canlı Yayın Atv Canlı İzle
  • A2 Canlı Yayın A2 Canlı İzle
  • Vavtv Canlı Yayın Vav TV Canlı İzle
  • Üyelik İşlemleri Üyelik İşlemleri
    1. Üye Girişi
    2. Üye Ol
    3. Çıkış
    4. Bildirimleri Aç / Kapat
  • Künye / İletişim
  • Bize Ulaşın