Almanya içinde 80 hatta bin dolayında otobüs şehirlerarası sefer yapıyor. Sadece üniversite öğrencileri ve emekliler değil, işverenler de otobüsle yolculuğu tercih ediyor\n\nALMANYA'DA bir yıl önce serbest bırakılan şehirlerarası otobüs seferlerinin yıllık bilançosu olumluca çıktı. Berlin’deki Iges Enstitüsü’nün verilerine göre, şu anda Almanya içinde bin dolayında otobüs, 80 hatta şehirlerarası sefer yapıyor. Bu hattın 42'si, ülkenin nüfusça en büyük eyaleti Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti’nden (NRW) geçiyor.\n\nTrene göre çok ucuz olan otobüsleri, sadece üniversite öğrencileri ile emekliler değil, artık işverenler de tercih ediyor. Pazara en son olarak ortak olarak giren ADAC ve Alman Post ile birlikte MeinFernbus, FlixBus ve City2City şehirlerarası otobüs seferi yapan şirketler arasında büyük şirketler yer alıyor. Türkiye’den ise Kamil Koç ile Ulusoy'un Almanya pazarına girmeyi planladığı bildiriliyor.\n\n
HİZMET VE FİYAT UYGUN\n\nOtobüsler, özellikle trene göre oldukça ucuz olduğu için tercih ediliyor. Bilet fiyatları, mesafeye bağlı olarak trenden yarı yarıya, bazen üçte bire kadar daha ucuz. Buna ek olarak otobüslerde ücretsiz ve kablosuz internet bağlantısı bulunuyor. Otobüslerin büyük dezavantajı ise, yolculuğun trene göre yaklaşık iki kat süre daha uzun sürmesi.\n\nRheinische Post gazetesine konuşan Alman Trafik Kulübü sözcüsü Heidi Tischmann, otobüs seferlerinin serbest bırakılmasını olumluca bulduklarını belirterek, yolculara fiyat karşılaştırması yapmalarını tavsiye etti. Tischmann, kampanyalarda ve belli günlerde tren bilet fiyatlarının otobüsler kadar ucuz olduğunu hatırlattı.\n\n
DURAKLAR İYİ DEĞİL\n\nAlman Otobüs İşletmeleri Birliği (BDO) ise, şehirlerarası otobüs duraklarında iyileştirme yapılmasını istedi. Bunların çoğunlukla kent merkezlerinde olmadığını, bakımsız ve üstü açık olduğunu bildirdi. Ayrıca, bedensel engellilere de uygun olmadığını belirtti.\n\n \n\n
DÜSSELDORF