Çin sosyal medya uygulamaları ile gümbür gümbür geliyor. Geliştirmiş olduğu uygulamalarla ABD kökenli uygulamalara kafa tutmayı geçin, onları sollayıp ilk sıralara oturmaya başladı. Çin merkezli TikTok adlı müzik ve video uygulaması an itibarıyla App Store'da popüler ücretsiz uygulamalar kategorisinde birinci.
Whatsapp, Instagram ve YouTube gibi herkesin cep telefonunda olan uygulamaları açık ara farkla geçti. Ama TikTok'un ani bir sıçrayışı değil bu. Uygulama popülaritesi hakkındaki ilk sinyalleri 2018'in başlarında vermişti. O zaman da, Apple uygulama mağazasının en çok indirilen oyun dışı uygulamasıydı. Ve şimdi aylık 500 milyon aktif kullanıcıya sahip devasa bir platform haline geldi. 150'den fazla ülke ve bölgede indiriliyor.
ÇİN BATIYI FETHEDECEK
TikTok uygulaması şöyle işliyor; kullanıcılar 15 saniyelik videolarını kaydediyor ve bunları düzenleyebiliyorlar. Çektikleri kısa videolar ile kullanıcılar, danslarını, dudak senkronizasyonlarını ve videonun filtrelerini yönetebiliyor. Çin'de büyük ilgi gören uygulama bununla yetinmeyip rotasını batıya çevirdi. TikTok'un yeni hedefi Kuzey Amerika ve Avrupa'daki kullanıcı sayısını artırmak. Ama aslında bütün hikaye Beijing Bytedance Technology adlı şirketin TikTok benzeri bir uygulama olan Musical.ly'yi satın almasıyla başlıyor. Musical. ly bundan birkaç yıl önce öyle bir trend haline gelmişti ki, 100 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşmıştı. Beijing Bytedance Technology bir milyar dolara Musical.ly'yi satın aldı ve TikTok ile birleştirdi. TikTok büyük sıçramayı tam da bu noktada yaptı. Bu stratejik hareket kullanıcılarının sayısını önemli ölçüde artırdı. Geçen hafta salı günü YouTube'da yaşanan ani bir çökmeyi de hemen fırsata dönüştüren uygulama, ciddi sayıda aboneyi kendine çekmeyi başardı.
TİKTOK HAKKINDA İLGİNÇ BİLGİLER
Şirketler Z kuşağını daha yakından tanımak ve onların dünyasını öğrenmek için TikTok uygulamasını izliyor.
TikTok'un kuruluş amaçlarından biri de herkesin bir içerik oluşturmasını sağlamak ve kullanıcıları tutkularını ve yaratıcı ifadelerini videolarıyla paylaşmaya teşvik etmek.
Uygulama App Store'da 2018'in ilk çeyreğinde iTunes'ta 45.8 milyon kez indirildi.
Özellikle Japon liseli gençler TikTok'a çok ilgi gösterdi.
GACKT ve Yukina Kinoshita gibi Japon ünlülerin hesap açması ve TV programlarında tartışılması uygulamanın popülaritesini artırdı.
Burger King gibi ünlü markalar ürünlerini tanıtmak için TikTok ile sürekli bağlantı halinde.
Yapılan araştırmalara göre kullanıcılar insanlara ulaşmak konusunda TikTok'un Instagram'dan daha etkili olduğunu savunuyor.
Tayland ve Endonezya'nın yerel pop yıldızları TikTok platformunda kendi içeriklerinin yer alması için uygulama tarafından davet ediliyor