Havlu ihracatının yüzde 70'ini karşılayan Denizli'de sürdürülen kaliteye dönük çalışmalarla markalaşma yolunda önemli adımlar atılıyor. "Turkish Towels" konseptini geliştirerek çeşitli ülkelerde tanıtım çalışmalarını sürdüren ihracatçılar, havluya getirilecek belirli standartlarla üreticinin satışlarını artırmasını hedefliyor. Havluların suya dayanıklılık, ağırlık, deterjana verdiği tepki, suyu emme süresi, kalınlık, incelik, kullanılacak iplik ve pamuğun cinsine göre yapılacak testlerin ardından ürünlerin standardı belirlenecek.
Standartlar geliyor
Türkiye'nin dünyada ev tekstili ve havluda en önemli 3-4 oyuncudan biri olduğunu belirten Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, "Havlu denilince akla Türkiye gelsin istiyoruz. Türk havlusuna getirilecek belirli standartların ardından "Turkish Towels" markası adı altında pazarlanan havluyla farkındalık oluşturmayı planlıyoruz. 600 milyon dolar civarında olan havlu ihracatımızı 2023'e varmadan 1 milyar doların üzerine çıkarabiliriz" diye konuştu.