Türkiye'nin en iyi haber sitesi

'nin yüz akı

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

DÖRT İLÇEDE 55.2 KİLOMETRE

, Küçükçekmece Gölü-Sazlıdere Barajı-Terkos Gölü'nün doğusunu takip eden güzergâhta inşa edilecek. Kanalın maliyeti ve uygunluğu açısından belirlenen güzergâh, Marmara Denizi'ni Küçükçekmece Gölü'nden ayıran kıstaktan başlıyor. Altınşehir ve Şahintepe mahallelerinden geçerek Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam edecek. Sonrasında Sazlıbosna Köyü'nü geçerek Dursunköy'ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyü'nü geçtikten sonra Tayakadın, Terkos ve Durusu mahallelerinin yakınlarında Terkos Gölü'nün doğusundan Karadeniz'e ulaşacak. Proje alanı, Arnavutköy (28.6 km) Küçükçekmece (7 km), Başakşehir (6.5 km) ve Avcılar (3.1 km) ilçe sınırları içinde.

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

TOPLAM YATIRIM 100 MİLYAR DOLAR

Projenin maliyeti yaklaşık 100 milyar doları bulacak. projesinin inşaat aşamasında 7 bin kişi çalışacak. İşletme aşamasında ise yardımcı tesisler de dahil olmak üzere toplam bin 500 kişinin çalışması öngörülüyor. Kanal derinliğine bağlı olarak yaklaşık 1.5 milyar metreküp hafriyat çıkması bekleniyor. Deniz ve dip taramasından da 115 milyon metreküp malzemenin çıkacağı tahmin ediliyor. Projenin toplam maliyetinin 20 milyar dolar olması bekleniyor. Köprü ve havalimanları gibi yatırımlar da hesaba katıldığında toplam maliyetin 100 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor.

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

100 YILLIK ÖMRÜ OLACAK

Mevcut durumda detay mühendislik çalışmaları devam eden yaklaşık 45 kilometre uzunluğundaki Küçükçekmece Gölü - Sazlıdere Barajı - Terkos Gölü'nün doğusunu takip eden güzergâhın inşaatının 5 yılda tamamlanması bekleniyor. Proje tamamlandığında 350 DTW büyüklüğündeki gemilerin bile geçişi için uygun olacak. Ekonomik ömrü ise 100 yıl olacak.

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

ÇED RAPORU HAZIR

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ÇED raporu hazır. Kanal planlarına yeşil alanlar, kentsel çalışma alanları, korunacak alanlar, yapı sınırlaması getirilecek ve korunacak alanlar, sosyal altyapı alanları, afet tehlike alanları, su, atıksu ve atık sistemleri, sağlık, turizm, ulaşım, karayolları, demiryolları, denizyolları ve havayolları alanları işlendi.

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

ÇED RAPORU HAZIR

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ÇED raporu hazır. Kanal planlarına yeşil alanlar, kentsel çalışma alanları, korunacak alanlar, yapı sınırlaması getirilecek ve korunacak alanlar, sosyal altyapı alanları, afet tehlike alanları, su, atıksu ve atık sistemleri, sağlık, turizm, ulaşım, karayolları, demiryolları, denizyolları ve havayolları alanları işlendi.

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

UÇAK VE TRENE ENTEGRE

Proje kapsamında, kanal dışında başka inşaatlar da yapılacak. Hem Marmara Denizi'ne hem de Karadeniz'e konteyner yük limanı inşa edilecek. Karadeniz'e yapılacak olan liman 4.8 kilometre uzunluğunda, en az 18 metre derinliğinde olacak. Bin 500 hektar alana lojistik merkez kurulacak. 3. havalimanı ve demiryolu ile entegresi sağlanacak. Marmara Denizi'ne yapılması planlanan konteyner limanı ise 360 metre yanaşma mesafeli 4 limana sahip olacak. Ayrıca Küçükçekmece ile Sazlıdere'ye ise yatlimanı yapılacak. Küçükçekmece Gölü'ne yapılacak olan bin 200, Sazlıdere'ye yapılacak olan da 860 tekne kapasiteli olacak.

Türkiye'nin yüz akı Kanal İstanbul

HAFRİYAT ADASI

Projeden çıkan hafriyatla Marmara Denizi'ne 3 grup ada yapılması planlanıyor. ÇED raporunda yer alan ifadelere göre birinci grup ada 3 bölümden oluşacak ve toplam alanı 186 hektar olacak. İkinci grup ada ise 4 adadan oluşacak ve toplam alanı 155 hektar olacak. Üçüncü grup ada 3 adadan oluşup 104 hektar alanı kaplayacak. Çıkan hafriyat ada dışında, Karadeniz kıyısının doldurulmasında ve Terkos Gölü'nün olduğu bölgeye yeni kıyı yapımında kullanılacak.

BİZE ULAŞIN