Türkiye'nin en iyi haber sitesi

etkisi yaratan 10 besin

Beslenme biçiminizin sağlığınız üzerinde büyük bir etkisi olduğunu biliyorsunuz. Şimdi, sadece lahana ve brokoli içeren bir diyetin savunucusu değiliz. Tatlıları ve pizzaları hepimiz çok seviyoruz! Ama aynı zamanda çok fazla abur cubur yemenin cilt ve beden sağlığını bozduğunu da biliyoruz! Peki hangi sağlıklı gıdaları tüketirsek cildimiz genç ve ışıltılı kalır? Hangi besinler özellikler sergiler? İşte yaşlanma karşıtı besinler...

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

NEMLİ BİR CİLT İÇİN AVAKADO

Avokado, cildinizin elastikiyetini ve nem bariyerini iyileştirmeye yardımcı olan sağlıklı yağlarla dolu bir diğer besindir. Ayrıca cildi güneşten koruyan karotenoidler bakımından da zengindirler. Bununla birlikte avokadonun önemli olmasını sağlayan şey, kolajen üretimini artırmasıdır.

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

PÜRÜZSÜZ BİR CİLT İÇİN YABAN MERSİNİ

Bu lezzetli küçük mavi doğa harikası meyveler neredeyse tüm diğer yiyeceklerden daha fazla antioksidan içerir. Aşırı güneşe ve duygusal strese maruz kalmaya bağlı olarak cilde zarar veren serbest radikallere karşı ekstra koruma sağlarlar. Her gün yarım su bardağı yaban mersini cildinizde oluşan sertlik, ince çizgi ve kırışıklıkların azalmasına yol açabilecek hücre yapısı hasarını önlemeye yardımcı olacaktır.

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

GÜNEŞE KARŞI TAM KORUMA İÇİN ISPANAK

Temel Reis çizgi filmlerde biraz abartıyordu ama çok da fazla değil! Ispanak, cildinizi güneş hasarından koruyan ve cildin elastikiyetini korumaya yardımcı olduğu ispatlanan lutein için mükemmel bir beta-karoten kaynağıdır. Beta-karoten ise cildi besler ve özellikler sergiler.

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

GÜNEŞ LEKELERİ İÇİN BRÜKSEL LAHANASI

Brüksel lahanası, yaşlanma karşıtı yani bir diyete büyük katkıda bulunur. Brüksel filizindeki A vitamini ve folat, UV ışınlarının neden olduğu cilt hasarını ve cilt lekelerini önlemeye yardımcı olur.

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

IŞILTILI BİR CİLT İÇİN BALIK

Sağlıklı parlayan ciltler için omega-3 yağ asitleri yüksek olan somon, uskumru, ringa, sardalya, ton balığı gibi balıkları tüketebilirsiniz. Omega-3 yağ asitleri cilde esneklik kazandırır, nemlendirir ve iltihaplanmayı azaltır. Bu balıklar aynı zamanda iyi bir antioksidandır. E vitamininin yanı sıra bu balıkların içindeki çinko, akne ve tahrişten kurtulmak için yardımcı bir yara iyileştirici mineral kaynağıdır.

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

YAŞINI HİÇ GÖSTERMİYORSUN İLTİFATLARI İÇİN KURUYEMİŞ

Tıpkı balık gibi, fındıklar da omega-3 yağ asitleri, çinko ve E vitamini açısından zengindir. Bunun yanı sıra, cildinizi genç ve ışıltılı tutmaya yardımcı olan çeşitli B grubu vitaminler, diğer mineraller ve vitaminleri içerir. Özellikle C vitamini yaşlanma karşıtı özelliklere sahiptir. Ceviz bu noktada ilk sıradadır. Badem ve kaju gibi kuruyemişler ikinci ve üçüncü sırada gelir.

Anti-aging etkisi yaratan 10 besin

YUMUŞAK BİR CİLT İÇİN NAR

Bu meyve, güneşin cilt üzerindeki hasarına ve kırışma etkilerine karşı korunmaya yardımcı olan C vitamini ile doludur. Nar çekirdeği suyu içeriğinde bulunan asitler cildin pürüzsüz ve dolgun görünmesini sağlayan subdermal bağ dokusu olan kolajeni korur. Yalnızca nar suyu değil her hafta bir fincan nar çekirdeği tüketerek beslenme düzeni oluşturmak için bir adım atabilirsiniz.

SON DAKİKA