Geçen sene Frankfurt'ta sergilenen Concept 4'dan bolca iz taşıyan yeni 4 Serisi, altyapı mimarisini paylaştığı G20 BMW 3 Serisi'nden tasarım olarak kendisini ayırmayı başarmış. Mesela ön bölümü domine eden ön ızgara, yeni BMW modellerinin çoğunun aksine kaput ile birleşmiyor. Burada biraz daha 2 Serisi Gran Coupe havası esiyor ki farları da 3 Serisi'nden farklı olarak yekpare dizayn edilmiş. Büyük böbrek ızgara, ön tampon tasarımının da farklı olmasını sağlamış.
G20 3 Serisi'nin aerodinamik kapı kollarını taşıyan G22 4 Serisi profilde göze oldukça hoş geliyor zira gözyaşı formlu kabin tasarımı sayesinde tavan çizgisi bagaj kapağı ile çok zarif bir biçimde birleşiyor. Burada dikkatli bakıldığında 5 Serisi ve 7 Serisi'ne selam veren bir ön çamurluk arkası hava çıkışının olduğu da seçilebiliyor. Arka tasarım ise stop dizaynı açısından çok az da olsa makyajlı E-Serisi Sedan'ı andırıyor fakat BMW'nin burada diğer modellerinden ayrışan, özgün bir çizgi tutturduğunu söylemeliyiz.
Aracın 3 Serisi'ne göre 57 mm daha alçak olması ve arka iz genişliğinin 23 mm artmış olması da unutulmamalı.
G20 3 Serisi'ni temel alan yeni 4 Serisi, şasi alanında yapılan ekstra çalışmalar sayesinde daha keskin bir karaktere kavuşturulmuş. Ağırlık merkezi G20 3 Serisi'ne göre 21 mm aşağı çekilen G22 4er'in ön bölümündeki şasi destek düzeni de güçlendirilmiş.
Ön akstaki kamber açısı 0.8 derece negatifleştirilen modelin tüm süspansiyon ayarları da 3 Serisi'ne göre biraz daha sıkı ayarlanmış. Bu arada G20'den taşınan "lift-related damper" adlı sistem yeni 4 Serisi'nde de görülüyor ancak bahsettiğimiz gibi amortisör sıkılığı artmış. Yeni 4, xDrive sistemine sahip modellerde 8; arkadan itişli versiyonlarda ise 10 mm yere daha yakın.
M440i modelinde standart olarak gelen M Sports süspansiyon da yeni 4 Serisi'nde kullanılan destek elemanları, yataklar, stabilizer barı ve amortisörler tarafında daha sıkı ayarlara sahip. Yine M440i'de standart olarak gelen M limitli kaydırmalı arka diferansiyel ise 430i'de M şasi opsiyonuyla beraber alınabiliyor.
M440i, 430i dedikten sonra yeni 4 Serisi'nin kaputu altında yatacak motorlardan bahsetmeden olmaz. Lansman itibarıyla 3 benzinli, 1 de dizel güç ünitesi sunulacak: 420i, 430i, 48 Volt hafif hibrit sistemine sahip M440i ve 420d.
2021 yılının ilkbahar ayları itibarıyla aileye 430d ve 440d adlı dizel seçenekleri eklenecek. Tüm dizel seçenekler artık çift turboyla donatılıyor ve hafif hibrit desteği görecek. Tümü Euro 6d emisyon normlarına uyan motorların tamamında 8 ileri ZF şanzıman görev yapıyor.
Aslına bakarsanız burası biraz tanıdık zira sadece 21 mm daha alçağa oturmanız ve farklı kapı panelleri haricinde G22 4 Serisi, düzenin geri kalanını yeni 3 Serisi'yle paylaşıyor.
Standart spor koltukları da gayet başarılı duran 4 Serisi'nde ekstra ücret karşılığında havalandırmalı ve entegre başlıklı yekpare M Sport koltuklar da alınabiliyor.
Arka koltuklarda şaşırtıcı derecede güçlü olan 4 Serisi, markanın açıklamalarına bakılırsa 1.85 boyundaki insanlara da yeterli bir alan sunuyor. Bagaj hacmi ise eskiye oranla 30 litre büyüyerek 440 litreye çıkmış.
iDrive multimedya sistemi, bağlanılabilirlik özellikleri ve sürüş asistanları da 3 Serisi'yle tamamen aynı.
İleri aşamada aileye üstü açılır 4 Serisi Cabrio ve dört kapılı 4 Serisi Gran Coupe de katılacak. İddialara göre BMW, bu nesilde Gran Coupe dâhil tüm versiyonlara bir M türevi getirecek. Henüz lansman tarihi belli olmayan elektrikli i4 ise M4 ayarında güç ile yelpazeye eklenecek.
BMW, yeni 4 Serisi Coupe'nin fiyatlarını açıklamadı ancak satışların 2020 Ekim ayında başlayacağını duyurdu.
(Motor 1 TR)