Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Evde almak istemeyenler için püf noktaları

nedeniyle kendimizi evlerimizde izole ettiğimiz şu günlerde, almamaya da dikkat etmek gerekiyor. Prof. Dr. Y. Birol Saygı, "Koronalı günlerde mutfakla aramıza mesafe koyarak yani mutfak ziyaretlerimizi seyrekleştirerek, ev içinde yapabileceğimiz maksimum fiziksel aktiviteyi yapmamız gerekir. Unutulmamalıdır ki karantina günlerinde koronadan izole olmamız ne kadar önemli ise mutfaktan da izole olmamız ve hareket etmemiz o kadar önemlidir" uyarısında bulunuyor.

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları

nedeniyle kendimizi evlerimizde izole ettiğimiz şu günlerde, almamaya da dikkat etmek gerekiyor. Prof. Dr. Y. Birol Saygı, "Koronalı günlerde mutfakla aramıza mesafe koyarak yani mutfak ziyaretlerimizi seyrekleştirerek, ev içinde yapabileceğimiz maksimum fiziksel aktiviteyi yapmamız gerekir. Unutulmamalıdır ki karantina günlerinde koronadan izole olmamız ne kadar önemli ise mutfaktan da izole olmamız ve hareket etmemiz o kadar önemlidir" uyarısında bulunuyor.

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları

Koronavirüsü (Covid-19) salgını nedeniyle herkes kendini izole etti. Adeta gönüllü olarak evlerimizde "karantina"ya girdik. "Evde kal" çağrılarına uyanların sayısı günden güne artarken, 65 yaş üstüne getirilen sokağa çıkma yasağı da toplumda karşılık buldu.

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları

Oysa kısa bir süre öncesine kadar hepimizin daha aktif bir hayatı vardı. Öğrenciler ve öğretmenler günün büyük çoğunluğunu okullarda geçirirken, çalışanlar işlerinin başına giderdi. Artık birçok çalışan mümkün olduğunda işini evinden yapıyor. Komşu ziyaretleri iptal edildi; toplantılar ertelendi, sosyal ve sportif aktiviteler askıya alındı. Peki değişen bu günlük rutinimiz bedensel sağlığımızı nasıl etkiler ve neler yapmamız gerekir. Bu süreçte dikkat etmemiz gerekenleri Prof. Dr. Y. Birol Saygı şöyle sıralıyor:

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları
  • Mutfakla aranıza mesafe koyun.
  • Aldığınız enerji miktarına dikkat edin.
  • Evde daha aktif zaman geçirmenin yollarını arayın.
  • Aktivitenize göre yiyecek alımınızı azaltın.
  • Her gün tartılın. Bu şekilde hızlı kilo artışlarını tespit edebilir ve harekete geçebilirsiniz.

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları

"MUTFAKLA ARANIZA MESAFE KOYUN"

Prof. Dr. Y. Birol Saygı, zamanımızı daha çok evde geçirdiğimiz bugünlerde mutlakla aramıza mesafe koymamız gerektiğini söylüyor. Normal koşullarda hepimizin günlük gereklilikleri, programı ve aktiviteleri olduğuna dikkat çeken Saygı; "Bugünlerde ise bütün bunlardan uzakta ve evde zaman geçirmekteyiz. Dolayısıyla da evde daha aktif zaman geçirmenin yollarını bulmalıyız. Aksi takdirde sıkılacağız; sıkıldıkça da mutfak ve buzdolabını daha çok sık ziyaret edeceğiz.

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları

Koronalı günlerde mutfakla aramıza mesafe koyarak yani mutfak ziyaretlerimizi seyrekleştirerek, ev içinde yapabileceğimiz maksimum fiziksel aktiviteyi yapmamız gerekir. Beslenmede altın kural "küçük bir hareket bile hiç hareket etmemekten daha iyidir." Unutulmamalıdır ki karantina günlerinde koronodan izole olmamız ne kadar önemli ise mutfaktan da izole olmamız ve hareket etmemiz o kadar önemlidir" uyarısında bulunuyor.

Evde kilo almak istemeyenler için püf noktaları

"KİLO ALMAMAYA DİKKAT EDİN"

Aslında almanın çok basit bir denklemi var: Alınan ve verilen enerji dengesi. Alınan enerji, verilenden fazla ise kilo alınıyor. Mutfak ziyaretinde sıklaşma ve evdeki yetersiz hareketin sonucu bu denklemde bozulma oluyor. Bu da kilo alımı yani şişmanlamaya yol açıyor. Bazal metabolizması ve fiziksel aktivitesi yüksek olanların kilo kontrolü konusunda zorlanmadığını söyleyen Saygı, şu değerlendirmelerde bulunuyor.

SON DAKİKA