Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sağlıklı sofraları için 10 öneri...

ayında karbonhidrat ağırlıklı iftar ve sahur sofralarından kaçınılması gerektiği uyarısında bulunan Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş,"Koronavirüs pandemisi nedeniyle evdeyiz. Birçok kişi mutfakta vakit geçiriyor, birçoğu da ekmek yapıyor. Bu nedenle karbonhidrat tüketiminde ciddi bir artış oldu. Oruç tutarken de ekmekten uzak durun. Unutmayın sahurda ne kadar çok karbonhidrat tüketirseniz, ertesi gün o kadar çok acıkır ve susarsınız" dedi.

Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...

ayında karbonhidrat ağırlıklı iftar ve sahur sofralarından kaçınılması gerektiği uyarısında bulunan Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş,"Koronavirüs pandemisi nedeniyle evdeyiz. Birçok kişi mutfakta vakit geçiriyor, birçoğu da ekmek yapıyor. Bu nedenle karbonhidrat tüketiminde ciddi bir artış oldu. Oruç tutarken de ekmekten uzak durun. Unutmayın sahurda ne kadar çok karbonhidrat tüketirseniz, ertesi gün o kadar çok acıkır ve susarsınız" dedi.

Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...

SAHURDA KARBONHİDRATTAN UZAK DURUN!

Sahura kalkmadan oruç tutulmaması gerektiğini belirten Dr. Ümit Aktaş, "Sahurda zeytin, peynir ve bol tereyağında yumurta ile kahvaltı yapın. Ayrıca ev usulü olmak kaydıyla turşu, kavurma veya sucuk da tüketilebiliriz. Özellikle ekmek, poğaça, börek gibi karbonhidratlı besinlerden uzak durmak gerekir. Karbonhidrat kan şekerini hızla yükseltip düşürdüğü için gün içinde daha çok acıkmanıza neden olur. Ekmek yemeden doyulmaz sözünün aksine sizi asıl acıktıran ekmektir, börek çörektir. Üstelik bir molekül karbonhidrat, 190 molekül su tutar ve gün içerisinde daha çok susamanıza neden olur" dedi.

Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...

İFTARDA YEMEĞE 20 DAKİKA MOLA VERİN

İftarda da uzun süre boş kalan midenizi karbonhidrat ile hızla doldurmak yerine, yemeğe çorba ve salata ile başlayın diyen Dr. Ümit Aktaş, "Unla meyane edilmiş çorbalar yerine kemik suyuyla yapılmış sebze ya da mercimek çorbası tercih edin. Çorbalar tüm günü susuz geçirdikten sonra vücudunuzun su ihtiyacını karşılar, mideyi doldurarak doygunluk hissi yaratır. İftarda orucunuzu bir kase çorba ile açtıktan sonra 20 dakika ara verip daha sonra yemeğe devam ederseniz kan şekerinizi dengelemiş olursunuz" diyor.

Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...

LAVANTA VE IHLAMUR ÇAYI SUSUZLUĞU GİDERİR

İftarda orucumuzu açtıktan sonra suya bir anda yüklenmememiz gerektiğinin de altını çizen Dr. Aktaş, "İftardan sahura kadar her yarım saatte bir olmak kaydıyla su içerek vücudumuzdaki dengeyi sağlayabiliriz. Fazla su vücuttan böbrekler aracılığı ile atıldığı için daha çok susamamıza neden olur, bu nedenle bir anda bir sürahi su tüketmek doğru değil. Lavanta ve ıhlamur çayları susuzluğa iyi gelir, tüketilmesinde fayda vardır, adaçayı gibi bitkiler mide ve bağırsakların rahatlamasını sağlayarak hazımsızlığa iyi geleceğinden iftar ve sahurda tüketilebilir." dedi.

Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...

Dr. Ümit Aktaş'tan sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri

  • Kemik suyuyla yapılan sebze ve mercimek çorbaları tercih edin, ilk etapta çorbanızı salatayla birlikte tüketin
  • Çok çay içerseniz gündüz çok susarsınız. Çünkü çay diüretiktir, yani vücuttan su atılmasına neden olur. Eğer mutlaka içecekseniz, susuz kalmamak için her çayın yanında bir bardak su için.
  • Oruç tutarken yapılan en büyük hatalardan biri bir defada çok fazla su içmektir, çünkü içtiğiniz su anında vücuttan atılır. İftardan imsak vaktine kadar her yarım saatte bir, büyük bir bardak su içmeye çalışın.
  • Sahurda yumurtayı eksik etmeyin. Bol tereyağında pişirin. Bu kombinasyon saatlerce tok tutar, açlık ataklarını önler.
Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...
  • Orucumuzu bir hurma ya da birkaç tane zeytinle açın
  • Kan şekerinizin aniden yükselmemesi ve kalp, damar problemleri yaşamamak için çorbadan sonra mutlaka 20 dakika ara verip daha sonra diğer yemeklere geçin.
  • Sofranızda en az bir tane fermente edilmiş yani mayalanmış gıdanız olsun
  • İftarda çorba ve salatadan sonra et ya da sebze yemeği tercih edin
  • Abartılı iftar sofralarından kaçının. Çünkü iftarda ağır yemekler tüketildiğinde kan şekeri dengesizlikleri yaşanır ve bu da ciddi sıkıntılara yol açar
  • Ramazan ayıyla özdeşleşen şerbetli tatlılardan uzak durun. Tatlı ihtiyacınızı taze ve kuru meyvelerle gidermeyi deneyin!
Sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri...

Ramazan ayına özel tok tutacak salata tarifi

Malzemeler: 4 yemek kaşığı haşlanmış kuru fasulye, bol miktarda maydanoz, 1 limonun suyu ve kabukları, İki yemek kaşığı tahin ya da zeytinyağı

Hazırlanışı: Tüm malzemeler bir kapta karıştırın. İsteğe göre tahin ya da zeytinyağı kullanabilirsiniz. Sahurda ve iftar da tüketebilirsiniz.

SON DAKİKA