Asya ile Avrupa arasında, denizin altından kesintisiz demiryolu
ulaşımını sağlayacak, dünyanın alanındaki önemli projelerinden
Marmaray'ın açılışına dakikalar kaldı.
Marmaray, 153
yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi" olarak adlandırılıyor. Marmaray, teknolojik alt yapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor
Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştiren
Marmaray, Gebze ve Halkalı arasında konumlandırılan üç bölümden oluşuyor.
185
dakika süren Gebze ile Halkalı arası yolculuk süresi, Marmaray Projesi kapsamında
iyileştirilmiş banliyö demiryolu sisteminin hizmete girmesiyle 105 dakikaya
inecek.
Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika
olacak.
Trenler, İstanbul Boğazı'nın Asya bölümündeki Üsküdar İstasyonu ile
Avrupa yakasındaki Sirkeci arasını ise 4 dakikada katedecek.
Böylece İstanbul
Boğazı'nın altından Avrupa ile Asya arası yolculuk süresi de 4 dakikaya inmiş
olacak.
Boğaz geçiş kesiminde çift hat olarak Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de
yer altına giren Marmaray, Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyerek İstanbul
Boğazı'nın altından geçip İstanbul'un Anadolu yakasında (Asya) Üsküdar'daki yer
altı istasyonuna ulaşacak.
Ayrılıkçeşme'de tekrar yeryüzüne çıkarak
Söğütlüçeşme'ye ulaşan hattın yaklaşık 13,5 kilometre olan bu kesimi, bugün
hizmete giriyor. Gebze-Halkalı banliyö hattının da hizmete girmesiyle Marmaray
ile Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak.
Tek yönde saatte 75
bin, günlük ortalama ise 1 milyon 200 bin yolcu taşınabilecek.