Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Anadolu Ajansı Türk sürücülerin yoğun biçimde “'doğru'' bildikleri yanlışları, uzman görüşleri yardımıyla  sıraladı. İşte o yanlışlar...

  • 1
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Anadolu Ajansı Türk sürücülerin yoğun biçimde "doğru" bildikleri yanlışları, uzman görüşleri yardımıyla sıraladı.

İşte o yanlışlar...

  • 2
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Uzmanların değerlendirmelerine göre, bazı sürücülerin ''lastik havalarını düşük tutarsak araç hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur'' düşüncesi yanlış. Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor.

  • 3
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Hatta yüke ve yolcu sayısına göre lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamıyor. Doğru olmayan lastik havası otomobilin yol tutuşunu da aynı şekilde bozuyor.

  • 4
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Düşük havası olan lastiklerin tabanının ortası yukarı kalkar ve yolla teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

  • 5
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

''Yağışta havası indirilmiş lastik daha az kayar'' inancı da doğru değil. Çünkü, hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapanır. Böylece yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.

  • 6
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Öte yandan ''en iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur'' inanışı da yanlış. Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı.

  • 7
  • 14
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Otomobil kullananların ''ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur'' bilgisi de doğru değil. Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.

BİZE ULAŞIN