Vali Vahdettin Özkan başkanlığında yapılan İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'nda 112 Acil Çağrı Merkezi'nin işleyişi masaya yatırıldı. Toplantıya Vali Yardımcısı Abdullah Abid Öztürk, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral İlhan Şen ve kamu kurumlarının üst düzey temsilcileri de katıldı.

"HAYATİ GÖREV ÜSTLENİYOR"
Toplantıda konuşan Vali Özkan, çağrı merkezinin afet ve acil durumlarda büyük bir sorumluluk taşıdığına dikkat çekerek, "112 Acil Çağrı Merkezi, olay öncesi ve sonrası bilgi akışını sağlayarak müdahale sürecini yönlendiriyor. Hızlı erişim ve sağlıklı veri, insan hayatı için kritik önemde" dedi.
Vali Özkan, teknolojik gelişmelerle birlikte olay çeşitliliğinin arttığını belirterek, çağrı merkezinin kabiliyetlerinin sürekli geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca vatandaşlara çağrıda bulunan Özkan, 112 hattının gereksiz yere aranmasının gerçek ihtiyaç sahiplerinin hizmete ulaşmasını geciktirdiğini hatırlattı.
DAKİKALARLA DEĞİL, SANİYELERLE YARIŞ!
112 Acil Çağrı Merkezi Müdür V. Cüneyt Bingöl'ün verdiği bilgilere göre, ocak-ağustos döneminde gelen çağrılardan sadece 438 bini gerçek ihbar olarak kabul edildi.
Çağrılar şu şekilde kurumlara yönlendirildi:
• Emniyet: 227.795
• Sağlık: 235.354
• Jandarma: 33.633
• İtfaiye: 16.667
• Orman: 4.656
Manisa'daki çağrı yanıtlama süresi ise dikkat çekici: Türkiye ortalaması 6.27 saniye iken, Manisa'da bu süre 3.79 saniyeye kadar düşmüş durumda.
Toplantıda 203 sahipsiz hayvan ihbarı da gündeme gelirken, bu konuda belediyelerle ortak çalışmaların süreceği belirtildi. Öte yandan, orman yangını ihbarlarında en yoğun ay temmuz oldu. Bu ayda tam 348 ihbar alındığı açıklandı.