Türkiye'nin en iyi haber sitesi

için beslenme rehberi

Sağlıklı beslenme birçok hastalığın önüne geçtiği gibi için de oldukça önemli rol oynuyor. Doğru şekilde beslenilmediğinde kemikler ilerleyen yaşlarda gücünü kaybedebilir. Sağlıklı kemikler için sadece kalsiyumun yeterli olmadığını belirten Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Özgür Ortak, kemik sağlığı için alınması gereken vitamin ve mineralleri anlatıyor.

Giriş Tarihi: 3.12.2019 11:24 Güncelleme Tarihi: 3.12.2019 12:15
Güçlü kemikler için beslenme rehberi

30 YAŞINA KADAR KALSİYUM DEPOLANIYOR

Şöyle bir durum var ki, vücut alınan kalsiyumu kemiklerde depolar ve 30 yaşında kemik yoğunluğu en noktaya ulaşır. Ancak ileriki yaşlarda vücut, kalsiyumu depolamayı bırakır. Bu sebeple kemiklerin ihtiyacı olan ve vitaminleri kişi besinler yoluyla almalıdır. Yeterli ölçüde alınmadığı durumlarda ise önceden depolanmış kalsiyumu kullanan kemiklerde zamanla dahil birçok hastalık kendini göstermeye başlıyor.

ARKADAŞINA GÖNDER
Güçlü kemikler için beslenme rehberi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN