Sadece akıllı telefonlar değil, artık televizyonlar da uygulama havuzunda yüzmeye başlıyor. Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı CES 2014 kapılarını açmadan, televizyon konusunda yenilikler ortaya çıktı. Televizyonlar da yetenekleriyle interaktif cihaz olma özelliklerini artıracak. Bu kapsamda TP Vision tarafından üretilen Philips TV'ler Android tabanlı binlerce uygulamaya kapsını açtı. Android platformuna taşınan Philips TV'ler öncelikli olarak oyun oynama yeteneklerini artıracak. Televizyonlar oyun monitörlerindeki hızlı tepkime sürelerine yaklaşarak oyun ve uygulama içeriklerinin taleplerine daha iyi yanıt verecek. Hızlı tepki süreleri, etkin kaynak kullanımı, akıllı çalışabilirlik özellikleri, uygulama ve içeriklere odaklanılması televizyonun yaşam alanlarında bir eğlence merkezi olarak rolünü daha da güçlendiriyor. Android işletim sistemli Philips TV'ler 2014 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Avrupa ve Rusya ile birlikte Türkiye'de de satışa çıkacak. Tahminler nisan ayında piyasaya çıkacağı yönünde.
ESNEK TEKNOLOJİ PİYASAYA HAZIR
Televizyon üreticileri kavisli televizyon konusunu geride bırakacak esnek teknolojiyi OLED ekranlarda sunmaya başlıyor. LG ve Samsung'un kavisli OLED modelleri tek bir dokunuşla hem düz hem de kavisli bir ekrana sahip olabiliyor. Tüketici içeriği istediği şekliyle izliyor. Toshiba ekstra geniş ekranla 105 inç 5K ekran deneyimini ziyaretçilerin de tanık olmasını sağladı. Tüm markaların Ultra HD ve kavisli ekrana sahip bir modeli var. Burada en önemli eksiklik içerik konusunda Toshiba'nın 4 çekirdekli bir çözümü var. Toshiba TV'ler mevcut içeriği Ultra HD kaliteye taşıyor.
BU EKRANLAR GÖZÜ YORMAYACAK
Sony, Samsung gibi firmaların başını çektiği televizyon üreticileri Ultra HD (4K) uyumlu televizyonları yeni formlara sokmaktan geri durmadı. Nereye oturursanız oturun verilen kavis, televizyonun her noktasının aynı uzaklıkta kalmasını sağlayarak gözü daha az yoracak. Sadece tasarım değil, içerik olarak da daha fazla anlaşma yapıldı. Tüm televizyonlar internet yeteneklerini geliştirirken içerik konusunda baş aktör Google ve Netflix oldu.