Türkiye'nin en iyi haber sitesi

EMRE AKÖZ

Dokuzuncu piyon

Reklamları eleştirirken ölçütümüz nedir? Örneğin bir reklamda insanlar uçuyorsa... "Gerçek hayatta insanlar uçmaz. O halde bu reklam saçmadır" diyor muyuz?
Hayır! Elbette reklamları böyle eleştirmiyoruz. Ölçütümüz reklamın 'kendi yarattığı dünyada' tutarlı ve mantıklı olması.
Ben bir satranç sever olarak, satrançlı reklamlara, haberlere, yorumlara ve görüntülere özellikle dikkat ederim.
Dün 'Edutime' adlı bir eğitim şirketinin reklamını gördüm. Slogan: 'Kariyerinizdeki son hamle.' Görsel malzeme: Bir satranç tahtası. Siyah 'son hamlesini' yapmış ve beyaz şahı mat etmiş.
İyi de siyahın tam 9 piyonu vardı. Halbuki böyle bir durum satrançta imkânsızdır. Eğer 'Canım ne var bunda, reklam değil mi' derseniz... Ben de beyaz şahı kurallara aykırı olarak oynatıp, mattan kaçarım.
En temel kurallarını dahi bilmediği satranca bir reklamcı niye el atar? Şık durduğu için mi?

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.