Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Medya cahilleri

Sabaha karşı Show TV'de izledim. RTÜK ve Milli Eğitim Bakanlığı ortaklaşa bir klip hazırlamışlar. (Tıpkı trafik klipleri gibi bu da sabaha karşı ekranlarda yer bulabiliyor) Ben hayatımda bundan daha sıkıcı bir klip görmedim. Tuhaf bir fonun üzerinde bir görüntü penceresi açılıyor. Sonra rutin, sıkıcı, cansız ifadelerle çocukların televizyon programlarına karşı korunması için medya okur yazarlığı derslerinin önemi anlatılıyor. Fonda asansör müziklerinden biri... Sonu hep "dır" ile biten, bültenvari bir metnin cümleleri... Hani neredeyse finalde "Medya okur-yazarı olunacaaak, oll!" diye komut verecekler... Yahu, amaç ne? Ebeveynleri ve çocukları medya okur yazarlığının önemine inandırmak, değil mi? Yani televizyonun cazip, renkli, kışkırtıcı dünyasında çocukların yanlış yollara sapmalarını önlemek. Bu durumda dikkat çekmenin en doğru yolu "televizyon dilini" kullanmak... Yani düşmanın namlusunu, ona çevirmek... Öyle cazip, öyle dinamik ve etkileyici bir klip yapmalısınız ki, ebeveynler de, çocuklar da kafalarını televizyona doğru çevirmeliler. Ama ne gezer?.. RTÜK ile Milli Eğitim Bakanlığı ne yapmış? El ele verip, dünyanın en soğuk, en sıradan, en asık yüzlü tanıtım klibini ekrana dayamışlar. Bana soracak olursanız, asıl medya okuryazarlığı dersini onların alması lazım!


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA