Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Evet, Mehmet Öz reklam yaptı(!)

Sağlıklı yaşamı önemsiyorum. Her ne kadar uygulamakta güçlük çeksem de, doğal beslenmeye, vücudumu zinde tutacak egzersizler yapmaya, bedenimi ve ruhumu her türlü "zararlıdan" uzak tutmaya çabalıyorum. Bu konuda insanlara doğru bilgiler vermeye çalışan uzmanların tavsiyelerini de önemsiyorum. Tabii bilimsel oldukları ve ticaretin cazibesine kapılmadıkları sürece... Doktor Öz de görüşlerini önemsediğim bilim adamlarından biri. Ama son günlerde onun da kanser olabileceği şüphesinin "keyfini çıkartan" insanları gördükçe üzülüyorum. Doktor Öz'ün bağırsağındaki kist daha patolojiye gitmeden, bayram yapmaya başladılar. "Oh kurtulduk bu sağılıklı yaşam dayatmalarından" naralarıyla, "Rakı içen öldü de su içen ölmedi mi?" sığlığında kutlama törenlerine giriştiler. Ama gelin görün ki biyopsi ile alınan parçanın "temiz" olduğunun anlaşılmasıyla adeta hayal kırıklığına uğradılar. Doktor Öz'ün üzerinde daha fazla tepinme ve sağlığına özen gösteren insanlarla dalga geçme fırsatını kaçırdıkları için... Peki ya diyelim ki, Öz kansere yakalandı. Ne olacaktı yani? Kırmızı üzüm çekirdeğinin antioksidan etkisi, bademin içindeki doymamış yağın vücuda sağladığı fayda inkar mı edilecekti? Doktor Öz kansere yakalandı diye hep beraber sigaraya mı başlayacaktık? İsteyen, günde bir avuç fındık yerine, bir avuç nikotin yesin. Sizi sağlıklı yaşamaya mecbur eden mi var? Hem kim demiş doktorlar hasta olmaz diye? 55 yaşındaki göz doktorunuz gözlük takıyor diye muayene olmayacak mısınız yani? Doktor Öz'ün kanseri belki de genetik çıkacaktı. Ama o, bundan kurtuluşu olmadığını bile bile diğer insanları bilgi ve tecrübelerinden yararlandırmaya çalışıyorsa, suç mu işliyor yani? Kimileri de Mehmet Öz'ün "reklam peşinde" olduğu fikrinde... Dünyada reklama ihtiyacı olmayan kişiler listesi yapılsa, Doktor Öz ilk 10'a rahatlıkla girer. Adamın programı ABD'de reyting şampiyonu, önemli haber dergilerinde kapak konusu, kitapları milyonlar satıyor. Ama evet, Mehmet Öz gerçekten de reklam yaptı. Neyin reklamını? Kolon kanserinde erken teşhisin öneminin... 50 yaşını dolduran herkesin mutlaka "kolonoskopi" yaptırması gerektiğini en çarpıcı örnekle anlattı. Kendini ortaya koyarak... Lütfen işin "Öz"ünü ıskalamayalım...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA