Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Turizm sektörü geçen sezon olduğu gibi bu yıl da S.O.S. veriyor.
Turizmciler, boş yatakları doldurabilmek için büyük çaba sarf ediyor. Peki dizi sektörü, bu sorunun bir nebze de olsa çözümüne yardımcı olabilir mi?
Malum, Türk dizileri Ortadoğu, Balkan ve Latin Amerika ülkelerinde büyük bir ilgiyle izleniyor. Pek çok yabancı, Türkiye'nin tarihi ve doğal güzelliklerinden bu diziler sayesinde haberdar oluyor. Hatta bazı Arap ülkelerinden, dizi mekanlarını görmek için özel turlar bile düzenleniyor.
Medya Takip Merkezi (MTM), basında yer alan dizi sektörü haberlerini inceleyerek, yurt dışına ihraç edilen dizilerin turizme olan katkılarını değerlendirdi.
İşte araştırmanın detayları:
Türk dizileri, beş yıl öncesine kadar 50'ye yakın ülkeye ihraç edilirken, son verilere göre 140'tan fazla ülkeye ulaşıyor.
Medya Takip Merkezi'nin Fransız izleyici araştırma kuruluşu IPSOS'un çalışmasından derlediği bilgilere göre, 2016 yılında Arap kanallarında 75 Türk dizisi gösterildi ve bundan 600 milyon dolarlık reklam geliri elde edildi. Türk dizileri çok geniş bir kitleye hitap ediyor ve ülkenin tanıtımında büyük rol oynuyor. Özellikle İstanbul Boğazı ve çekimlerde kullanılan mekanlar, izleyicilerin Türkiye'yi ziyaret etme isteğini artırıyor.
Medya Takip Merkezi'nin yaptığı araştırmaya göre; dizi film sektörü, yazılı basında 61 bin 991, görsel basında 4 bin 444 ve internet medyasında 160 bin 206 olmak üzere toplamda 226 bin 641 habere konu oldu.
Görünen o ki; diziler, turizm için önemli bir can simidi haline gelmiş.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN