Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞİRİN SEVER

Dış hatların konsepti farklı

Burada CIP'ye gitmek yerine hemen dibindeki Starbucks'ta 'güzel kahve' içmek daha itibarlı. Cemiyet hayatının aklınıza gelebilecek en ünlü isimleri, uçuş öncesi soluğu bu güzide kahvecide alıyor.
En sosyetik uçuş noktaları; New York, Paris, Londra, Milano ve Roma...
Dış hat uçuşlarda 'business' uçanlar arasında beyaz yakalılar çoğunlukta... Tabii son dönemlerde 'business' uçan ama 'yeterince zengin ve sosyetik olmayan' bir grup da var. Bunlar kredi kartlarıyla kendilerini kasıp, biraz fazla mil kullanmak suretiyle 'business' uçmayı adet edinmişler. Hatta seyahatlerini bu sınıfta yer bulabilecekleri tarihe göre planlayanlar bile var. Yılda en fazla üç kere uçtuklarından, onu da milleriyle 'business' keyfi yaparak yaşıyorlar. Laf aramızda, yüksek ücretler ödeyip 'business' uçanların bu durumdan rahatsız olduğunu çok duydum!
Koltuklar konusunda iç hatlardaki prestij sıralamasının aynısı burada da geçerli.
En havalı davranış; oturur oturmaz hosteslerden battaniye ve yastık istemek. Hiçbir şey yememek ve hatta uyumaya başlamak! Ancak dış hat uçuşlarda yemek yemek, saat dolayısıyla göz ardı edilebiliyor. E, olur artık o kadar!
Bayanların kıyafetleri de gidecekleri yerin hava şartlarına göre değişiklik gösteriyor. Yine sade, özenli ve marka... Uzun uçuşlarda eşofman tercih etmek de çok 'in' bu arada.
Kemer kullanmamak son derece önemli, çünkü "Bu işi öyle iyi biliyorum ki kapılardan ötmeden geçmeyi öğrendim" demek aynı zamanda. Çantalar yine en büyük boy olanlardan.
Bagajsız veya boş bavulla seyahatin havasını belirtmeye gerek yoktur sanırım? Biri 'seyahatten bıktım artık hiçbir şey taşımıyorum' vaziyetidir, diğeri ise alışveriş tatiline gidildiğinin tescili.
Manikürün seyahatten en fazla 15 saat önce yapıldığı, parıltısından bellidir.
Erkeklerin kıyafetleri yaşlarına, seyahat nedenlerine ve gidecekleri yere göre değişir. Gördüğünüz üzere her zaman olduğu gibi, rekabet çoğunlukla kadınlar arasında yine!!! Bu arada bilmeyen varsa açıklayalım: CIP'nin açılımı 'Commercial Important Person' yani: Ticari Değer Sahibi Kişi Demek ki nedir? Karşınızdaki hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız önce nasıl seyahat ettiğine bakacaksınız...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA