Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SAİT GÜRSOY

Yeni dünyada başarılı olmak

Yeni dünya düzeninde, eğitim kurumlarının rekabet gücünü büyük oranda öğrenme hızları belirliyor. Bir bilgiyi işleme ve kullanma süresini ifade eden öğrenme hızı, bir eğitim kurumunun eğitim-öğretim programları ve uygulamalarının niteliğini artırıyor. Yeni nesil artık özgeçmişleri yerine, özgeleceklerini hazırlıyor. Geçmişte hayata geçirilen çalışmalar kadar artık gelecekte hayata geçirilecek çalışmaların planlanması da önem kazandı. Yeni dünya düzeninde sürdürülebilir eğitimle başarılı olmak konusunu, BİL Eğitim Kurumları Genel Müdürü Elif Pehlevan ile ele aldık.
Akıllı bir şehirde, akıllı bir evde yaşanacak yılların artık yakın olduğunu vurgulayan Elif Hoca, topraksız tarım uygulamalarının yaygınlaştığı günümüzde tüm ezberlerimizin bozulmaya başladığını ifade etti. Avrupa ülkelerinde bazı şehirlere benzinle çalışan araçların girişlerine izin verilmiyor. Alternatif enerji kaynaklarından son yıllarda solar enerji ile güneş enerjisinden elektrik üretimi her geçen gün artıyor. Doğal kaynaklardan elde edilen yeşil enerji ile artık enerji tükenmiyor.
Yeni dünya düzeninde başarılı olmak için tüm eğitim-öğretim çalışmaları, geleceği referans almalı. Elif Hoca, bu açıdan bakıldığında öğrencileri hedeflerine ulaştıracak akademik çalışmalarla birlikte geleceğin teknolojileriyle destekleyen çalışmaların da önemsenmesi, nesillerin; akademik, sosyal ve spor alanlarında yeteneklerini keşfederek ve potansiyellerini fark ederek yetişmelerinin sağlanması gerektiğini belirtiyor.

TÜKETEN DEĞİL ÜRETEN
Birleşmiş Milletler 2030 Yılı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları arasında nitelikli eğitim, sorumlu üretim ve tüketim yer alıyor. Avrupa, Yeşil Anlaşması ile tüm dünyada enerji sistemlerinin karbonsuzlaştırılması adına ülkelerin yeni stratejiler geliştirmesini sağlandı. Paris İklim Anlaşması ile iklim değişikliğine karşı küresel çapta verilen mücadeleyi temsil eden, daha istikrarlı, daha sağlıklı bir gezegen, daha adil toplumlar ve daha canlı ekonomilerin olduğu bir dünya bırakmak amaçlanıyor.
20 yıl sonra, bugünden tüketmeye başladığımız kaynaklar yerine alternatif doğal kaynaklara dönüş sağlanacak. Günümüzdeki gibi su, elektrik, doğalgaz ve petrolü istediğimiz kadar kullanamayacağız. Gelecekte fosil kaynaklardan beslenen modeller öne çıkacak ve insan iş gücü azalacak. Öğrencilerin tüketen değil üreten olmaları hedeflenmeli. Gelecekte insan işgücünün yerini alacak makine ve robotların yazılımını yapacak öğrencileri, kendi ihtiyaçlarını karşılayabilen ve kendi kendine yetebilen nesil olarak yetiştirmek çok değerli.
Başarının ölçülebilir olması, hedeflerinin doğru belirlenmesi ve hayata geçen her bir verinin değerlendirilmesi gerekir. Diğer bir yandan başarı, amacına ulaşmalı, yaygın etki göstermeli ve toplumlara fayda sağlamalı. Eğitim öğretim çalışmalarında teorikten pratiğe, A'dan Z'ye tüm detayları ile ölçme değerlendirme süreçleri de yürütülmeli. Hedef davranış olarak, öğrencilerin her bilgi düzeyinde desteklenerek çalışmalarının beceriye dönüştürülerek yeni dünya düzeninde başarılara ulaşmalarının çok değerli olduğuna inanmamız gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA