Yazımın başlığını koyarken çok düşündüm. Zira Melih Gökçek ismi zihinlerde, sadece başarılı bir belediye başkanını çağrıştırmıyor. Olağan dışı, hattâ olağanüstü bir olayı ifade ediyor. Bütün örnekleri incelemiş gibi ahkâm kesmeyeyim ama ben 21. yüzyılda demokratik bir ülkenin başkentinde, üst üste 4 defa Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na seçilen ve 5. defa gene Başkanlık için aday olan bir kişi daha bulunduğunu hiç sanmıyorum.
Ömrünün büyük kısmını Belediye Başkanı olarak gece gündüz halka hizmet için koşuşturmakla geçiren Melih Gökçek, olağanüstü başarılı belediye başkanlığında artık bir marka hâline gelmiştir.
Çankaya'dan, Şişli'den, Kadıköy'den dışarı çıkamayan CHP'liler ve halka tepeden bakan jakoben ulusalcılar, eğer seçimlerde kazanmak ve iktidara gelmek istiyorlarsa 'Melih Gökçek Fenomeni'ni dikkatle incelemelidirler.
Gökçekli 20 yılda Ankara'da kişi başına düşen yeşil alan 2m²'den 19m²'ye yükseltilerek yaklaşık 10 misli arttırılmış ve Başkent Ankara Türkiye'nin en yeşil şehri yapılmıştır. Ayrıca, Cumhuriyet'in kuruluşundan 1994'e kadar bulunan 19 parka karşılık, 332 park hizmete açılmıştır. Altınpark, Dikmen Vadisi, Göksu Park, Harikalar Diyarı gibi eserler de uluslararası birincilik ödüllerine lâyık görülmüştür.
Ulus Tarihî Kent Merkezi Projesi ile Hacı Bayram ve çevresinde tarihî dokuya sahip çıkılmıştır.
Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi, uluslararası birincilik ödülü almıştır.
Sosyal yardımlarda Ankara Büyükşehir Belediyesi rekor üzerine rekor kırmıştır. Şefkat Evleri, Barınma Evleri, Kadın Sığınma Evleri, Aile Yaşam Merkezleri, Hanımlar Lokalleri açılmış ve bu konularda diğer belediyelere öncülük edilmiştir.
Çocuklara, Gençlere, Yaşlılara ve Engellilere yönelik çok önemli sosyal ve kültürel hizmetler yapılmıştır.
Gökçek döneminde yapılan altyapı hizmetleri, 1923'ten 1994'e kadar yapılan hizmetlerin tamamından kat be kat fazladır. Meselâ bu dönemde, 115 adet yaya alt ve üst geçidi, 71 adet alt geçit, 181 adet köprü yapılmıştır.
Ayrıca, Ankaray, Sincan Metrosu, Çayyolu Metrosu ve Keçiören Metrosu, büyük kısmı tamamlanmış olarak Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmiştir.