Yaşam kalitesini düşüren lar arasında ilk sıralarda yer alan ndan korunmak için bedeninize iyi bakmayı alışkanlık haline getirin. Eğilip kalkarken, yük taşırken, hatta otururken bile pozisyonunuza edin, belinizi zorlayacak ani hareketlerden kaçının

En en sık şikayet edilen ların başında geliyor. Yapılan araştırmalara göre, 50 yaş üzerindeki kişilerin yüzde 90'ı ve çalışan kişilerin yüzde 50'si hayatlarında bir kez olsun bel ağrısı çekiyor. Aynı araştırma, işe gitmeme mazeretlerinin yüzde 40'ının bel ağrısı şikayetinden olduğunu da gösteriyor.

İŞTE BEL AĞRISINDAN KORUNMANIN YOLLARI:
Doğru duruşu benimseyin; başınız yukarıda, omuzlar düz, göğsünüz ileride olmalı.
Fazla kilolarınızdan kurtulun.
Günde iki saatten fazla araba kullanmamaya özen gösterin.
Yüksek topuklu veya topuksuz ayakkabı giymeyin. Ayakkabınızın topukları normal, ökçeleri yumuşak olmalı.
Cisimleri bir yerden başka bir yere taşırken belinizin eğik değil de dik pozisyonda olmasına edin.
Herhangi bir ağırlığı taşımanız gerekirse yükü, vücudunuza simetrik olarak paylaştırdıktan sonra taşıyın.
Hafif dahi olsa yerden bir cismi alırken dizlerinizi kırın ve çömelerek alın.
Yükü belinizle değil, bacaklarınızla kaldırınız.

EŞYAYA UZANMAYIN, YAKLAŞIN
Bir eşyayı alırken ona doğru uzanmayın, yanına iyice yaklaşın ve öyle alın.
Bir eşyayı taşırken de onu gövdenize yakın tutun. Taşınacak eşya vücudunuza ne kadar yakın olursa omurganıza binen yük o kadar azalacaktır.
Ağır bir yükü belinizden daha yükseğe kaldırmayın.
Yük elinizde iken dönmeniz gerekiyorsa belinizle değil, ayaklarınızın yerini değiştirerek dönün.
Bir cismi taşırken ayaklarınız yere sağlam basmalıdır. Her iki ayağınız arasındaki mesafe yaklaşık omuz genişliğinde olmalı ve ayak uçlarınız dışa bakmalıdır.
Sandalye veya koltukta otururken dik bir pozisyonda olmaya gayret edin ve bunu alışkanlık haline getirin.
Her gün en az 15 dakika yürüyün.
Ani hareketlerden sakının.
Sandalyeden kalkarken bir ayağınız diğerinin önünde olmalı, bacak kaslarınız ve kollarınızın yardımıyla kendinizi yukarıya doğru iterken sırtınız dik pozisyonda bulunmalı.
Her gün beyaz peynir veya bir tabak yoğurt yemeyi ya da bir bardak az yağlı süt içmeyi adet haline getirin. Güneş ışığından yeterince istifade edin.
Sandalye veya koltuğa oturmak için kendinizi sanki düşüyormuş gibi aniden bırakmayın. Yavaş yavaş, kontrollü olarak oturma pozisyonuna geçin.

ÇAMAŞIR ASARKAN GERİLMEYİN
Raflardan kitap veya herhangi bir eşyayı alırken önce ayağınızın altına yükseltici bir şey koyun ve o eşyanın hizasına yükseldikten sonra alın.
Çamaşır asarken yukarıya doğru uzanarak belinizi germeyin. İpin seviyesini boyunuza göre ayarlayın.
Ayakkabınızı bağlamanız veya benzer bir hareket yapmanız gerekiyorsa, çömelerek veya yüksekçe bir cismin üstüne basarak yapın.
Ütü yaparken tek ayağınızın altına 15-20 santimetre yükseklikte bir cisim koyarak hafifçe yükseltin; belinizin rahatladığını göreceksiniz. Bir süre sonra basamağın üzerine öbür ayağınızı koyun.
Elektrikli süpürgeyle veya paspasla yerleri temizlerken öne doğru eğilmeyin ve belinizi dik bir pozisyonda tutmaya gayret edin. Bu nedenle uzun saplı süpürge kullanmak daha yararlı olacaktır. Bahçede çalışırken de uzun saplı aletleri tercih edin.

PARMAK UCUNDA YÜRÜYÜN
Bel ağrısı ile mücadele ediyor ve bir türlü doktora gitmiyorsanız, durumunuzun ciddiyetini anlayabilmeniz için evde yapabileceğiniz basit testler mevcut: Topuklarınızın üzerinde yürüyün: Düz bir zeminde topuklarınızın üzerinde yürümeyi deneyin. Eğer yürürken bir ayağınız geride kalıyor, düşüyor ya da diğeri kadar kalkmıyorsa dikkat; ilerlemiş bel fıtığınız olabilir! Hiç vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir. Parmak ucunda yürüyün: Parmak ucunda yürürken, ayaklarınızdan birinde aksamalar oluyorsa, dikkat; ilerlemiş bel fıtığınız olabilir. Hiç vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir. Çömelin ve kalkın: Ayaklarınızı omuz hizanızda açın ve dizlerinizi kırarak çömelin. Birkaç saniye bekleyin ve destek almadan ayağa kalkın. Eğer bu hareketi yapamıyorsanız, dikkat; ilerlemiş bel fıtığınız olabilir. Bel ağrısı, yaşam kalitesini ciddi oranda düşüren ağrılar arasında ilk sıralarda yer alır. Bel, adeta hareketin merkezidir. Bel ağrısının önüne geçmek için karın kaslarınızı güçlendirin. Böylece sırt kaslarınız görevini daha rahat yapar ve omurganızdaki basınç azalır. Mekik çekin veya sırtınız elverdiğince birkaç dakikalık plank egzersizi yapın.

BİTKİSEL ÇÖZÜMLER
Kafur ve mentolü merhemler: Kafur ve mentollü merhemler, soğuk reseptörlerini harekete geçirir ve sıcak reseptörlerini duyarsızlaştırır. Böylece ağrı azalır.
Söğüt kabuğu: Söğüt ağacı kabuğu, aspirinle aynı kökenden gelir ancak ağrı kesme konusunda aspirinden çok daha etkilidir. Bel ağrılarını dindirmek için, söğüt ağacı kabuğu özüyle hazırlanan kapsüllerden yararlanabilirsiniz.
Tarçın bazlı merhemler: Yapılan araştırmalar, tarçının ağrı kesici etkisi olduğunu gösterdi. Piyasada kolaylıkla bulabileceğiniz tarçın bazlı kremleri, ağrıyan bölgenize günde üç-dört kez uygulayabilirsiniz.
Muskat yağı: Üç damla muskat uçucu yağını, 50 ml zeytinyağına ekleyin. Bu yağı günde üç kez sorunlu bölgelere uygulayarak, ağrılarınızı hafifletebilirsiniz.

STRES AĞRIYI İYİCE ARTIRIR
Yapılan araştırmalar, günlük hayatımızın adeta bir parçası olan stresin ağrıları, özellikle de bel ağrılarını tetiklediğini gösterdi. Özellikle stres altında yaşayanların, stresi azaltacak aktivitelerde bulunmaları gerekir. Düzenli egzersiz yapmak, stresin etkilerini azaltmaya yardımcı olabilir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN