Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Temizlik iyileştirici bir özellik taşıyor. Temizlikle beraber sadece ortam değil beyin de temizleniyor. Stresli olduğumuz zamanlarda temizlik yapmak, duygu durumunu da düzene sokar

Gün içerisinde otobüsü kaçırmak, işe geç kalmak, sınavlar, girdiğimiz çeşitli tartışmalar ve bunun gibi birçok olay bizi strese sürükleyebiliyor. Strese en iyi gelen şeyin temizlik olduğunu söylesem... Günümüzde , neredeyse yaşantımızın bir parçası oldu. Yaşanılan birçok olay kimi zaman farkında olarak, kimi zaman farkında olmadan strese sebep olabiliyor. Çoğu insan stresli bir hayatı kabul ederek hayatlarına bu şekilde devam ederken, bazı insanlarsa geçmek için ya da stres anında buna bir dur demek için önlemler alıyor. Çeşitli masajlar, çaylar ve sosyal etkinlikler stresin önüne geçerken, son zamanlarda yapılan araştırmalar, stres altında olan insanların temizlik yaparak kendilerini rahatlattıklarını ortaya koyuyor. Temizlikle beraber sadece temizlik yapılan ortam değil, beyin de temizleniyor.

TEMİZLİK SAKİNLEŞTİRİR
Temizlik, iyileştirici bir özellik taşıyor. Stresli ya da kaygılı olduğumuz zamanlarda içinde bulunduğumuz ortamın dağınık ve pis olması bizi daha da strese sokup kaygılandırırken, etrafın temiz ve toplu olduğu bir ortamda bulunmak ruh halini sakinleştirerek, duygu durumunu düzene sokar. Stresli olduğumuz zamanlarda kafamız ve duygularımızda karışır. Bulunduğumuz alanın temiz olması sakinleşme ve refah duygusu gibi olumlu duygulara yol açabilir. Yapılan araştırmalarda, evi dağınık olan kadınlarda stres hormonunun daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. İnsan stresliyken kafasını kurcalayan, meşgul eden endişeler vardır; ek olarak gözle görülen bir düzensizliğe tahammül edemez. Örneğin; bulaşık yıkamak gibi rutin temizlik işlemleri, yaşadığımız günlük stresin önüne geçerek kafamızı dağıtır. Sizi rahatlatacak çaylar içip nefesinizi kontrol altına almanız, vücudunuzun sakinleşmesine ve stresten uzaklaşmanıza yardımcı olmaktadır.

İYİ BESLENMEYİ ÖĞRENİN!
STRESLI olduğunuz zamanlarda kendinizi tükenmişlik sendromuna yakalanmış gibi hissedebilirsiniz. Bu tür durumlarda bahsettiğim yollarla kendinizi rahatlatın. Stresinizi kontrol altına almak için iyi beslenmeyi öğrenmeli, sizi strese sokacak durumları tespit edip uzak durmalı ve kaygılarınızı kontrol altında tutmalısınız.

OLAYLARA İYİ YÖNDEN BAKIN
STRESI reddetmek çare değildir. Önce stresi tanımalı, kabul etmeli, sonra da nedenlerini bulup sorunu çözmeliyiz. Stres, yaşantımızı tehdit niteliği taşımaktadır. Yapmamız gereken şey, olaylara iyi yönünden bakmak ve stresi mümkün olduğunca çözümlemeye çalışmaktır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN