Türkiye'nin en iyi haber sitesi
DİŞ HEKİMİ İLKER ERDOĞAN

Dünyadaki tüm insanlar aynı dilde gülümser

Diş hekiminin hastasına tedavi süreci ile ilgili net şekilde bilgi vermesi gerektiğini düşünen ve 'Arkadaş olabileceğim diş hekimini tercih ederim' diyen Erkan Akdemir, iş hayatında gülümsemenin gücüne inanıyor

Geçen hafta Carya Golf Belek'te Avea Prime Pro-Am golf turnuvasında Avea takımı adına yarışıyordum. Turnuvada Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Opet Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, Koç Holding Yönetim Kurulu Şeref Başkanı Rahmi Koç, Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO'su Erkan Akdemir, Golf Federasyonu Başkanı Ahmet Ağaoğlu ve dünyaca ünlü bayan golf profesyonelleriyle yarıştık. Ben, Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO'su Sayın Erkan Akdemir ile takım arkadaşıydım ve 'diş'e dokunur her şey hakkında sohbet ettik...

Size diş fırçalamayı kim öğretti hatırlıyor musunuz?
Anne-babadan diş terbiyesini öğrendik ama herhalde en doğru olanını diş doktoru öğretmiştir.

Ne sıklıkla diş hekimine gidiyorsunuz?
Diş doktoruna ihtiyaç duyuldukça gidilmesini doğru bulanlardanım.

Diş hekiminden korkar mısınız?
Diş hekimlerinin ortamları sempatik yerler değil ama implant benzeri ameliyatlar olmadığı sürece kolay giderim.

Diş doktoru seçerken kıstasınız nedir?
Yapacağı işi önceden iyice anlatıp hastasının rızasını alan ve de arkadaş olduğum diş hekimlerini tercih ederim.

DİŞLER İHMAL EDİLMEMELİ

İş hayatında büyük bir ailesiniz, çalışanlarınızın gülümsediklerindeki görüntüleri sizce müşterileri nasıl etkiliyor?
Gülümseyen bir ifade ile çekilen fotoğraf ve görüntüler insanlar üzerinde daha olumlu bir izlenim bırakıyor, güzel dişlerin etkisi yadsınamaz.

Sizce bir insan dişlerine en büyük zararı nasıl verir?
Diş sağlığını ihmal, insanın kendisine vereceği en büyük ceza bana göre.

Diş estetiğine karşı mısınız?
Sağlık nedeni ile yapılıyorsa kimse sorgulamaz ama hangi nedenle yaparsa yapsın, sonuçta kişinin kendi tercihidir.

Gülmek ile ilgili aklınıza gelen en güzel cümle nedir?
Dünyadaki tüm insanlar aynı dilde gülümser.

AKILLI BÜYÜME STRATEJİSİ

Büyüme hızınızla 2014 yılına adeta damga vurmuştunuz? 2015 sizin için nasıl gidiyor?
Aslında sadece geçen yıla değil, son dört-beş yıla damgamızı vurduğumuzu söyleyebilirim. 2014 yılı; yaptığımız yatırımların, çizdiğimiz akıllı büyüme stratejisinin sonuçlarını görmeye başladığımız bir yıl oldu. 2014 yılında sektör ortalamasının üç katı müşteri tabanı büyümesine imza attık. Gelir ve kârlılıkta rekor kırdık. 2015'e de hızlı başladık. 2015'in ilk çeyreğinde yıldan yıla yüzde 22 artışla 1 milyar 166 milyon TL toplam gelir elde ettik. 2014 yılında sektör ortalamasının üç kat üzerinde performans göstererek 1.8 milyon net müşteri kazandık. Bu başarımızı 2015 yılının ilk çeyrek döneminde de sürdürdük ve 310 bin yeni müşteri kazandık. Böylece toplam müşteri sayımızı 16.6 milyona yükselttik. Akıllı telefon penetrasyonundaki kesintisiz liderliğimizi de 14 çeyrektir devam ettiriyoruz. 2015 yılı ilk çeyrek döneminde akıllı telefon penetrasyon oranını sektör liderinin 17 puan üzerine taşıyarak yüzde 59'a çıkarttık. Finansal sonuçlarımız dışındaki kaydettiğimiz diğer önemli gelişme ise; Türk Telekom Grubu olarak entegrasyon süreciyle birlikte Türkiye telekomünikasyon sektöründe bir ilki gerçekleştirerek müşterilerimizin mobil, sabit, genişbant, eğitim ve eğlence gibi tüm iletişim ihtiyaçlarını 'tek noktadan' karşılamaya başlamamız oldu. Yeni yapımızı tasarlarken, müşterilerimize daha iyi hizmet vermeyi bir numaralı kriter olarak belirledik. Bundan böyle 'bireysel, kurumsal ve toptan' satış olmak üzere üç ana bacağı olan, tam anlamıyla entegre teknoloji ve destek fonksiyonlarına sahip, müşteri odaklı bir hibrit organizasyonuz.

Bu başarının altında yatan sır ne?
Elde ettiğimiz bu çarpıcı sonuçların temelinde gerçekleştirdiğimiz yatırımların, müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun olarak kurguladığımız kampanyaların ve izlediğimiz akıllı büyüme stratejilerinin büyük payı var. Bu başarıyı önümüzdeki dönemde de sürdürürken, Türk Telekom Grubu'nun entegre yapısından gelen güç ile Türkiye'nin teknolojik geleceğini şekillendirmeye devam edeceğiz.
Sosyal medyada pek aktif değilim

Twitter, Instagram ve Facebook'la aranız nasıl?
Sosyal medyanın gücü tartışmasız bir gerçek. Ancak birey olarak sosyal medyanın aktif bir üyesi olduğumu söyleyemem. İş yoğunluğum buna pek izin vermiyor.

Erkan Akdemir'in kariyer yolculuğunun bir özetini alabilir miyiz?
Hacettepe Üniversitesi Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunuyum. ABD'deki Colorado Üniversitesi'nde, telekom alanında master yaptım. Avea'ya katılmadan önce Cisco Systems'in Genel Müdürü olarak görev yapıyordum. Bu görevim öncesinde ise; Kablo Net'in Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı, daha önce ise Eurasiasat'ın Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı yürüttüm. 2002 yılından özelleştirme sonrasına kadar geçen dönemde ise Türk Telekom'un Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptım. Önceki dönemlerimde ise Telekomünikasyon Kurumu Kurul Üyesi, DPT ve Türk Standartları Enstitüsü ile ENKA'da çeşitli görevler üstlendim. Haziran 2009'da Avea CEO'su olarak göreve başladım.

Kariyer tercihinizi neden telekomünikasyon sektöründen yana kullandınız?
İletişim, bilişim, teknoloji; yoğunlaştığım ve uzmanı olduğum alanlar. Bu alanı bilinçli olarak tercih ettim. ABD'deki Colorado Üniversitesi'nde telekom alanında master yapmamın nedeni de bu.

Dünya müziklerini takip ederim yemek pişirme konusunda iddialıyım

İş dışında nelerle ilgileniyorsunuz?
İşten kalan zamanda ailem ve çocuklarıma zaman ayırmaya özen gösteriyorum. Yemek pişirmek konusunda da iddialıyım. Yemek yaparken de lezzeti etkileyecek her türlü inceliği ve detayı hesaba katarım. Müziğe karşı da özel bir ilgim var. Dünya müziklerini takip ediyorum. Bu yıl altıncısını düzenlediğimiz ve her biri kendi coğrafyasının en önemli temsilcileri olan dünyaca ünlü müzisyenleri ağırladığımız 'Avea Sıra Dışı Müzik Konserleri'nin fikir babasıyım. Golf Federasyonu'nda Yönetim Kurulu Üyesi'yim.

Türkiye'de golfün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Golfün Türkiye'nin tanıtımı ve turizm gelirleri anlamında büyük bir önem taşıdığına inanıyoruz. Golf sporunu toplumun geniş kesimleri nezdinde ne kadar tanıtabilirsek ve yabancıların ilgisini golf özelinde ülkemize ne kadar çok çekebilirsek, Türkiye için o kadar anlamlı bir iş yapmış oluruz. Çünkü golf, tüm dünyada sonuçlarıyla katma değer yaratan spor dallarından biri. Bu noktada Türkiye'nin bu değerden daha fazla pay alması gerektiğine inanıyoruz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA