Geçenlerde Coca-Cola Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Muhtar Kent'le buluştuk. Davetin sebebi Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği IPRA 2014 Dünya Başkanı Dr. Zehra Güngör'ün, IPRA Başkanlık Ödülü'nü bu yıl 'kadın, su ve sağlıklı yaşam' konusundaki çalışmaları nedeniyle Muhtar Kent'e vermesiydi.
Muhtar Kent ödülünü alırken çok önemli bir konuya değindi. Dedi ki bugün artık dünya o şekilde değişiyor ki tüketiciler yalnız iyi mamül üreten şirketlerin ürünlerini almakla kalmıyor, aynı zamanda o şirketlerden daha başka beklentileri var. Şirketlerin, kalıcılık, doğaya olan yakınlıkları, stratejileri, içinde bulundukları toplumla ilgili programlarıyla da yakından ilgililer.
Peki Coca-Cola hangi dev adımları atıyor bu konularda derseniz cevabı da hazırdı.
Muhtar Kent, "Kadın, su ve sağlıklı yaşam konusu bizim için çok önemli. Öyle ki Anadolu Grubu gibi ortaklarımızla 2020'de taahhüt etmiş olmamıza rağmen, 2015 yılı sona ermeden, su konusunda yani her aldığımız damla suyu geri verdiğimizi deklare edeceğiz. Yani 385 milyon litre su tüketiyoruz, onu dünyaya geri veriyoruz. Bunu çeşitli yollarla yapıyoruz. Suyun kullanımını azaltarak, suyu geri vermeden temiz su haline getirerek ve de yağmur sularını toplayıp o toplumlara temiz su olarak sağlıyoruz."
Müthiş değil mi? Coca-Cola gibi şirketler üretimde kullandıkları su nedeniyle eleştiriliyordu ancak konunun ciddiyetini kavrayıp ciddi adımlar atınca sonuca da erken ulaşmak mümkün. Aynı şekilde Muhtar Kent, "Kadın konusunda da , 2020 yılında 5 milyon kadın girişimci yaratacağımızı taahhüt ettik, onu da yapacağız ve içinde bulunduğumuz şehirlerde insanları harekete teşvik edeceğiz, kalori harcamaları için onları teşvik edeceğiz" dedi.
Özellikle çevre ve kadın adına iç rahatlatan bu konuşmayı dinledikten belki sadece 10 gün kadar sonra Volkswagen skandalı patladı.
Çevreye ve içinde yaşadığımız dünyaya duyarlı tüm okurlar gibi ben de günlerdir Alman Volkswagen'in çevreyi 30-40 kat daha fazla kirleten bazı dizel modellerinin ABD'deki emisyon testlerini geçmesini sağlayan yazılım skandalıyla ilgili gelişmeleri takip ediyorum. Şirketlerin ettikleri karlardan ziyade çevreye ve topluma karşı duruşlarının öne çıktığı 21'inci yüzyılda, dünyanın önde gelen bir markasında böylesi bir aymazlığı akıl tutulmasıyla mı açıklamak gerekiyor bilmiyorum ama bildiğim VW skandalı, tüm şirketler için bir milat olacak ve iş yapma şekli sonsuza dek değişecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN