Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Evet onca yoğun, gergin, mutsuz gündem arasında İstanbul, dünyanın en güzel sanat olaylarından birine ev sahipliği yaptı. 14'üncü İstanbul Bienali, İstanbul'da tam 12 hafta açık kaldı ve ücretsiz gezildi.
İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı (İKSV) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve 10 yıl bienale ana sponsorluk yaptıktan sonra, bu yıl bir 10 yıl daha bu önemli sanat olayını ana sponsor olarak destekleyeceklerini açıklayan Koç Holding'in Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl ile bir araya geldiğimizde, kapılarını kapayan 14'üncü bienalin sonuçlarını konuşmuştuk. Toplantıya İstanbul Bienali Direktörü Bige Örer ve İKSV Genel Müdürü Görgün Taner de katılmıştı. Öğrendik ki Tuzlu Su: Düşünce Biçimleri Üzerine Bir Teori başlığıyla Carolyn Christov-Bakargiev küratörlüğünde gerçekleşen bienalin yayıldığı 36 sergi mekanı 545 bin kişi tarafından gezilmiş. Bülent Eczacıbaşı, 120 yıllık Venedik Bienali'ni açık aldığı 7 ay boyunca bu yıl 500 bin kişinin gezdiğini, üstelik ücretli olduğunu hatırlatarak, İKSV'nin 30 yıllık bienalinin geldiği noktadan da memnuniyet duyduklarını söylüyor. Sanat dünyasının en iyi 10 ismi arasında gösterilen bir küratörle çalışıp, 40'dan fazla ülkede 500'ün üzerinde habere konu olma başarısını gösteren ve çok beğenilen 14'üncü bienalden sonra çıta daha da yukarı konuldu.
En güzeli de Oya Ünlü Kızıl'ın iş dünyasına örnek olmasını bekledikleri Koç Grubu'nun on yıllık destek sözünün altında yatan gerekçeler. Evet bir dolu proje var ve aslında kaynak sıkıntısı da mevcut. Ama İKSV en saygın kurumların başında yer alıyor ve İstanbul Bienali de uzun soluklu desteği hak ediyor.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN