Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Cumhur İttifakı'nın güven tazelemesi, AK Parti'nin il bazında belediye başkan adaylarının üçte ikisini açıklaması ile birlikte süreç, kampanya çalışmalarına, siyasi mesajların içeriğine ve sandığı doğrudan etkileyecek seçmen gruplarına yöneldi.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın, -önceki yerel seçimlerden farklı olarak- 31 Mart 2019 seçimleri için adaylarını beklenen takvimden önce ilan etmesi, seçime verdiği önemin açık göstergesi olarak yorumlandı. Tabii burada hassas bir nokta da yarışın seçime 4 ay kala başlatılmış olması nedeni ile teşkilatların diri tutulması ve seçmenlerin ilgisinin son ana kadar korunması olacak.
Alt detaylara inildiğinde ise AK Parti'nin oluşturduğu "iletişim paneli" hayli ilgi çekici. Genel Merkez'den en uçtaki mahalle temsilciliğine kadar uzanan ve iki milyon partiliyi kapsayan iletişim ağı, bu seçimin farklı şekilde seyredeceğinin de öncü işareti. Yani...
AK Parti bir yandan meydanlarda Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine, ülkenin ekonomik ve politik istikrarına, güvenliğine ilişkin mesajlar verirken diğer yandan da mahalli gelişmeleri anında izleyip her il ve ilçeye yönelik özgün bir kampanya yürütecek.

***
Saha çalışmaları gösteriyor ki...
Adayların gücü ve performansı, ittifakların nokta bazında sonuçları ile ekonomideki gelişmeler, seçmenlerin nihai kararına tesir edecek.
Klasik düşünce sistematiği içindeki seçmenlerin, günün sonunda karmaşık unsurları elediği ve ülkenin istikbali adına sağduyulu kararlar verdiği biliniyor.
Halihazırda bu seçmen kitlesi, ekonomik türbülanstan olumsuz etkilendiğini ifade etmekle birlikte, nedenlerini ağırlıklı olarak dış faktörlerde arıyor.
Bir başka anlatımla, piyasada biriken rahatsızlığın siyasi tepkiselliğe dönüşme eğilimi güçlü görünmüyor. Kurdaki istikrar, enflasyondaki gerileme, mali tedbirlerin pozitif yansımaları, karamsarlığı göreceli de olsa dağıtıyor.
Lakin... "Gençlere özellikle dikkat etmek gerekiyor." Ekonominin genelinden ziyade, istihdamdaki iniş çıkışlar, genç seçmeni doğrudan çekim alanına alıyor. AK Parti, gençlerin seçme ve seçilme yaşında köklü düzenlemeler yaptığı için genç seçmenin davranışlarının sandığı belirleme katsayısı da yükseldi. Gençler, bizim kuşaktan epeyce farklı. Öyle olmaları da gerekiyor.
Bizler sebat etmeyi öğrenmişken onlar, beklentilerinin peşinde koşmayı ve hızla karşılanmasını önemsiyor.
Tam da bu gerekçelerle, genç istihdamını esas alan 100 günlük bir programın değeri çok ama çok artıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA