GSM şirketleri sosyal sorumluluk projelerine büyük önem veriyor. Turkcell'in üç yıldır Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte sürdürdüğü ve "Gönül Köprüsü" adını verdiği öğrenci değişim programı da öyle.
81 ilden 130 bini aşkın öğrenci, proje sayesinde birbiriyle gönül köprüsü kurmuş.
Projeye bu yıl, "Anıtkabir'den Selanik'e Gönül Köprüsü" adı verilmiş. Projenin rotası üçüncü yılında yurtdışına çevrilmiş. İlk adres Selanik'ti. İstanbul, Ankara, Edirne ve İzmir'den gelen 200 öğrenciyle birlikte Sirkeci'den kalkan trenle dura kalka 20 saatte Selanik'e gittik. Atatürk'ün doğduğu evi ziyaret ettik. Proje kapsamında bir grup öğrenci de ağustosta Kıbrıs'a gidecek. Önümüzdeki yıl adres Makedonya!..
* * *
Trende Turkcell CEO'su Süreyya Ciliv'le 3G'yi, yatırımları, büyümeyi, operatörler arasındaki rekabeti konuştuk. Dedi ki; "Geçen yıl 2.5 milyar liralık yatırım yaptık. Bu yıl 2 milyar liralık yatırım yapacağız. Turkcell olarak bu yıl yüzde 10 büyümeyi planlamıştık. Ama sadece büyüyeceğiz!.."
Neden bu olsa gerek. Türkiye'nin markası Turkcell, futbol sahalarını ve basketbol potalarını bırakmıyor. Pazarlamayı "Marka değeri" üzerinden yapıyor. Türkiye Birinci Lig sponsoru. Ama ilk kez Türkiye'de yapılacak olan Dünya Basketbol Şampiyonası'nın da sponsoru olmuş. Hayırlı olsun...