Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Babadan volvocu

25 yılı aşkın süredir İsveçli otomotiv devi Volvo’nun bünyesinde görev yapan Frank Versaevel’in babası da Volvo’da çalışmış. Versaevel, adeta Volvo’nun içinde doğmuş, büyümüş

Belçikalı olmasına rağmen kendini Türk gibi hissediyor. Türkiye'nin kalbinde farklı bir yeri olduğunu söylüyor. Bu sözler sadece bir yıldır Türkiye'de yaşayan Frank Versaevel'e ait. İsveçli premium otomobil markası Volvo'nun Türkiye Genel Müdürü Versaevel, 'babadan Volvocu'. 25 yılı aşkın süredir Volvo'da farklı görevlerde bulunan Versaevel'in babası da Volvo'da çalışmış. Volvo'nun içinde doğup, büyüyen Versaevel'le keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.
25 yılı aşkın süredir Volvo'da çeşitli bölümlerde çalıştınız. Babanız da Volvo'da çalışıyordu. Size bay Volvo diyebilir miyiz?
Bundan büyük mutluluk duyarım. Özellikle 2020 yılı itibarıyla yeni bir Volvo içinde meydana gelecek bir kazada kimsenin hayatını kaybetmemesi ve ağır bir şekilde yaralanmamasını içeren 2020 Vizyonumuz, mevcut başarılı ürünlerimizi ve önümüzdeki senelerde sunulacak yeni ürünlerimizi düşündükçe Volvo ile direkt bir şekilde anılmak bana gurur verir.

TÜRKLER ÇALIŞKAN
Daha önceki görev yeriniz Çekya'ydı. Ama ondan önce Volvo'da üretim, lojistik, planlama vb. çok çeşitli görevlerde çalıştınız.
Geri dönüp baktığınızda, bu işlerin size ne faydası dokunduğunu düşünüyorsunuz?
Şu anda olduğum kişi olabilmem için çok önemli basamaklar olduğunu düşünüyorum. Planlama ve lojistik konularında edindiğim analitik yaklaşımın, mevcut çalışma hayatımda daha geniş bir bakış açısına sahip olmama yardımcı olduğuna inanıyorum.
Türkiye'deki çalışma hayatını nasıl buluyorsunuz?
Yaratıcı çözümler üretebilen, kişisel ilişkilere önem veren ve çalıştıkları markalara bağlı çalışkan insanların yoğun bir şekilde bulunduğu bir çalışma ortamı olarak tanımlayabilirim. Ve diyebilirim ki bu hızlı değişen ve gelişen bir çalışma ortamı için en önemli gerekliliklerden biri.

KENDİMİ TÜRK GİBİ GÖRÜYORUM
15 Temmuz sonrasında toplam pazar ile premium segment satış beklentilerinizde bir değişiklik oldu mu?
Terör günümüzde artık her ülkenin sorunu, 15 Temmuz sonrasında Türkiye'de başka boyutta yaşandı, ancak yaşananlar Türk insanının -ki kendimi de onlardan biri olarak görüyoruminancını değiştirmedi, daha da kenetlendi. Türk insanının her şeyi aşacağına inanıyoruz, bu süreçte de Volvo Car Turkey'de global anlamda bir değişiklik ve hedef küçültme olmadı. Tam tersi en çok inanılan ülkelerden biri olmaya devam ediyoruz.

KALBİMİZDEKİ YERİ FARKLI
Türkiye'ye gelmeden önce burayla ilgili olumlu ya da olumsuz bir fikriniz var mıydı? Bu düşünceniz geldikten sonra değişti mi?
Bu görev bana teklif edilip de Türkiye'ye yerleşmemizden sonra, bu ülkenin misafirperverlik, fırsatlar ve dinamizm konusunda beklentilerimin de üzerinde olduğunu görmek bana ve aileme büyük keyif verdi. Daha önce hiç başka bir ülkede tecrübe etmediğim şekilde büyük bir hız ile Türkiye'ye adapte olduk. Hatta, yaşadığımız bir sene sonunda diyebilirim ki, Türkiye, diğer yaşadığımız dört ülkeden daha çok kalbimizde bir yere sahip oldu.

BENZİNLİ MOTORA İLGİ ARTIYOR
Premium segmentte düşük hacimli dizel araçlar yok satıyor. Buna karşın markanız büyük bir cesaretle 1.6 dizel motordan vazgeçip, benzinli motorla rakiplerin karşısına geçti. En büyük silahını kaybetti. Müşteriler dizelin yokluğuna nasıl tepki verdiler?
Uzun bir süreden bu yana benzinli motorlarımızın yanı sıra 2.0 litre hacminde dizel motorlarımızı da sunmaya devam ediyoruz. Özellikle yeni modellerimiz XC90 ve S90'da sunduğumuz 2.0 litre D5 AWD motorlarımız sahip oldukları teknolojiler sayesinde önemli performans ve düşük tüketim değerlerine imza atıyorlar. Motor gamımıza yeni katılan ve tamamen Volvo Cars tarafından üretilen 1.5 lt hacmindeki 152 bg gücündeki benzinli T3 motorumuz ve yeni şanzımanımız ile Volvo kullanıcılarına hem tüketim hem de performans noktasında çok iyi bir denge sunuyoruz. Ve elbette özellikle T3 motorumuz için sunduğumuz özel finansal çözümler ve diğer avantajlar ile bu motorumuzun satışlarının arttığını görebiliyoruz.

TÜRKİYE BİZİ HEYECANLANDIRIYOR
Son dönemde yaşanılan terör olayları Volvo'nun Türkiye'ye bakışını değiştirdi mi?

İsveç'teki merkezimizin de Türkiye'deki stratejimizde bir yön değişikliğini düşünmediğini net bir şekilde ifade edebilirim. Türkiye'de giderek büyüyen otomotiv sektörü, Volvo Cars'ı her zaman heyecanlandırdı. Bu nedenle gelecekte de Volvo Cars için önem ve öncelik verdiği pazarlardan biri olmaya devam edecek.

FİYATIMIZIN TL OLMASI AVANTAJ
Kurlardaki yükselme sizi olumsuz etkiledi mi?
Geçen senenin ikinci yarısında çok daha değişken bir kur dalgalanmasının olduğunu düşünürsek, mevcut kur dalgalanması çok daha kısıtlı bir şekilde gerçekleşti. Satışlarımızı TL üzerinden yapıyor olmamız bizim için avantaj sağladı ve bu durumdan etkilenmememize yol açtı.

SADECE SUV DEĞİL SEDANDA DA İDDİALIYIZ
Türkiye bir sedan pazarı. Yeni S90, sizin çok iddialı modeliniz. Hedeflerinize ulaşmada yeni sedanın rolü nedir?
Yeni Volvo S90 sadece rekabet içinde önemli bir alanı doldurmak ile kalmayacak aynı zamanda Volvo Cars'ın amiral gemisi olarak marka imajımızı yükseltecek önemli bir görevi başarı ile yerine getirecek. Volvo bildiğiniz gibi SUV modelleri ile büyük başarılara imza atmış ve bu segmentlerde lider olarak görülmüş ve hatırlanmıştır. Ancak sadece SUV modellerimiz ile değil, S90 ve gelecekte sunulacak yeni sedan modellerimiz ile Volvo Premium segmentte önemli bir alternatif olacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA