Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SİNAN ÖZEDİNCİK

Denizli havlusu dünya arenasında

Turkish Airlines Euroleague Dörtlü Final Basketbol Turnuvası’nın havluları ‘Turkish Towels’ markasıyla Denizli’de üretildi. Hedef, havluyu dünya markası yapmak

Turkish Airlines Euroleague Dörtlü Finali'nin kazananı bugün belli oluyor. 200 ülkede naklen izlenecek olan karşılaşma, Türkiye'nin uluslararası arenadaki algısına da pozitif katkı sağlayacak. Ülkenin turizm ve ekonomisine ciddi katkı sağlayacak olan turnuva, Türkiye'nin havlu ihracatını da şahlandıracak. 2012'de Ekonomi Bakanlığı'nın desteğiyle ev tekstili sektörüne yönelik başlatılan marka çalışmaları kapsamında, Denizli İhracatçılar Birliği'nin (DENİB) Türk havlusunu dünya markası yapmak amacıyla oluşturduğu 'Turkish Towels' markası, 19-21 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen Turkish Airlines Euroleague Dörtlü Final'de yerini aldı. Dört takım oyuncularının kullandığı havlular, 'Turkish Towels' logosu ve "Dört takım, 1 havlu" sloganıyla Denizli'de üretildi.

HEDEF 500 MİLYARLIK İHRACAT
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, DENİB'in geçen yılın ilk yarısında Türk havlusunun markalaştırması adına Ekonomi Bakanlığı'ndan Türk Malı Marka Desteği aldıklarını söyledi. Kocasert, "Türk havlusu dünyada 1.600 yıldan bu yana tanınıyor. Ancak bu durum ihracatı büyütmek ve rekabet avantajı elde etmek için yeterli değil. İhracatta başarının anahtarı markalaşmak. Biz de bu doğrultuda çalışmalarımızı hızlandırdık. Bugün 186 ülkeye ihracat yapıyoruz. Türkiye'nin ana stratejisi doğrultusunda, 500 milyar TL ihracat hedefine ulaşmak için çalışıyoruz" açıklamasında bulundu.

HEDEF DÜNYA MARKASI OLMAK
Turkish Airlines Euroleague Dörtlü Final maçlarında 4 takımın oyuncularının da Türk havluları ile sahaya çıkmalarından mutluluk ve gurur duyduklarını ifade eden Kocasert, şunları anlattı: "Türk havlusu tarihten gelen çok güçlü bir altyapıya ve kültüre sahip. Bu sektörün içinde olanlar da bunun farkında. Diğer yandan son tüketiciler nezdinde Türk havlusunun kalitesi ve marka değeri ile ilgili iki yıldan bu yana süren çalışmalarımız 'Turkish Airlines EuroLeague Fınal-Four' sponsorluğu ile adeta zirveye ulaşacak. Türk havlusu, ilk defa bu büyüklükteki güçlü bir spor organizasyonunda başta basketbolseverler olmak üzere bütün dünyaya tanıtılmış olacak." Turnuvanın onlarca kanaldan yapılacak canlı yayınlar ve sosyal medya paylaşımlarıyla bir milyarın üzerinde insana ulaşacağının altını çizen Kocasert, bu durumun Türk havlusunun tanıtılmasına önemli bir katkı sağlayacağını kaydetti. Kocasert, "Bir dünya markası çıkarmaya çok ihtiyacımız var. Ve bu konuda en güçlü adaylardan biri de Türk havlusu. Çünkü Türk havlusu Türk hamamı ile birlikte bin yılın üzerinde bir kültüre sahip. İsviçre'nin çikolatası, Almanya'nın otomobili, İtalya'nın ayakkabısı gibi Türkiye deyince de akla havlu gelsin, Türk havlusu dünyadaki diğer bütün havlulardan kalite anlamında olumlu yönle ayrışsın istiyoruz" şeklinde konuştu.


Süleyman Kocasert

YÜZDE 70'İ DENİZLİ'DEN
- 2016'da 2.8 milyar dolarlık ihracatıyla Türkiye'nin en çok ihracat yapan 8'inci kenti olan Denizli, tekstil sektörü başta olmak üzere, gıda, mermer, kablolu tel, ambalaj ve cam sanayi sektörlerinde bin 300'ün üzerinde firmayla ihracat gerçekleştiriyor.

- Bugün de Denizli'nin ihracatında tekstil ve hazır giyim sektörü öne çıkıyor. Tükiye'den ihraç edilen havlu ve bornozun yaklaşık yüzde 70'i, çarşafın ise yaklaşık yüzde 35'i Denizli'de üretiliyor.

- Uluslararası pazarlarda Türk havlusu imajının güçlendirilmesi ve ürünlerin daha geniş platformlarda tanıtılması için markalaşmanın önemi gün geçtikçe artıyor. Bu bilinçten hareketle, Denizli İhracatçılar Birliği "Turkish Towels" markasıyla 2016'da, 4 yıl sürecek Turquality Projesi'ne başladı.

- Turquality Projesi kapsamında, eylül ve mart aylarında ABD'de düzenlenen Global Home Show etkinliğinde modeller tarafından sergilenen "Turkish Towels" logolu bornozların tanıtımı gerçekleştirildi.

- Aynı proje kapsamında, 2017 yılında dünyanın en büyük ev tekstili fuarı olan Heimtextil/Frankfurt Fuarı'nın 75 metrekarelik alanında "Turkish Towels" markasının tanıtımı yapıldı.

TÜRK HAVLULARI ULUSLARARASI ORGANİZASYONLARDA
- Geçen yıl nisan ayında ABD Başkanı Barack Obama'nın yaptığı İngiltere ziyaretinde, Prens George üzerinde Denizli'de üretilmiş bir bornozla Obama'yı karşıladı.

- High School Musicals filmlerinin bir sahnesinde Türk havlusundan bahsediliyor.

- Brad Pitt'in başrolünde oynadığı 'Troy' filminde kullanılan havlular ve kumaşlar Denizli'de üretildi.

- İngiltere'de Prens William ile Catherine Middleton'un düğününde düğün davetiyesi olarak hazırlanan 40 bin altın işlemeli havlu Denizli'de üretildi.

- Türk havluları bugüne kadar EURO 96, 2000, 2004, 2008, Fransa 98 dünya kupası, Güney Afrika 2010 Wimbledon tenis turnuvaları ve Universiade 2011 Erzurum Kış Olimpiyatları gibi uluslararası organizasyonlarda, 2016 Rio Olimpiyatları'nda ve 2013 yılında Slovenya'da yapılan Avrupa Basketbol Şampiyonası'nda kullanıldı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA