Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittincim,
Hıncal Şefim, geçen gün THY ile Antalya- İstanbul uçmuş.. Business Class'taki koltukların rezilliğinden şikayet ediyordu. Bence "yüreğini hoplattırmadan" İstanbul'a uçurduğu için teşekkür etmeli.
Hatırlayacaksın bi kaç hafta önce sana THY uçaklarının 2012'de karşılaştığı kritik durumları yazmıştım. Uzun bi liste tutmuştu. Şimdi dikkatini çekerim, 12 Aralık'tan bu yana, daha bir ay olmadı yani, THY'nin başına gelenlere bak:
12 Aralık'ta İstanbul-Budapeşte uçuşunda Beeing 737'nin (TC JYA ) hidroliği arıza yaptı. Uçak Budapeşte'den havalanamadı. Kanada Toranto'dan İstanbul'a uçacak Beeing 777'nin yakıt sistemi arızalanınca 16 saat 40 dakikalık bi rötar oldu. Gecikmeye sinirlenen yolcular THY sorumlularıyla tartıştı. Tartışma o hale geldi ki havaalanı polisi müdahale etti.
Bu olaydan iki gün önce de Abuzittinciğim, İstanbul-Düsseldorf uçuşunda A320-200'ün motor kapağı düşmüş, uçak İstanbul'a geri dönmüştü. Motor kapağı düşer mi kardeşim.. İyi kapatmazsan düşer. 1974 de DC-10'un iyi kapatılamayan yolcu kapısı yüzünden (kabin ekibi de farkına varamamıştı) havacılık tarihinin en korkunç kazalarından birini yaşadık.
27 Aralık'ta A330-300, Paris Charles de Gaulle'den İstanbul'a doğru havalanacakken kaydı, pistten çamura saplandı. Le Figaro gazetesi bunu "pilotaj hatası" diye yazmış.
Bu yılın ilk günü Beeing 737-900 ER İstanbul-Kamerun seferini yapmak üzere havalanırken kuyruğunu çarptı ve uçak yoluna devam etti. Fakat dönüş için Kamerunlular "güvenlik nedeniyle" THY'na uçuş izni vermediler.
Bu kuyruk çarpma olayı 3 ay içinde ikinci defa oluyor. Bazıları "pek önemli değil" derken Pilotlar Derneği eski Başkanı Necmi Ekici "..kuyruk kopma ihtimali dahi vardır" diyor.
Bunlar peşpeşe neden oluyor kardeşim? THY uçakları "dolmuş" gibi çalıştırılıyor. Saatinden fazla uçuyorlar. En büyük neden bu.. İkincisi, "Dünyada en çok noktaya uçacağız" derken, pilotlar dahil ekip yorulmaya başladı. Teknik bakıma gelince.. Son işten atılanlardan sonra, kalitesini iyice yitirdi. Tamamen bilgi ve tecrübeye dayanan bu iş, torpilli teknisyenlerle yürütülmeye çalışılıyor. Yani, "Globally Allahlık!" bi durum..
Eş dost atamaları da hâlâ sürüyor. Bunun yanında, sınav kazananlarla bi de karşılıklı sohbet yapılıyor ki, fikirlerini beğenmediklerini.
Münasip yerlerinden öperim Abuzittincim.
Kardeşin Güneş.
gunestecelli@yahoo.com.tr

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA