6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.
3'üncü köprü çalışmaları görüntülendi

3'üncü köprü çalışmaları görüntülendi

24.08.2015 | 09:52

İstanbul’da yapımı devam eden 3’üncü köprüde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Köprünün son hali ve kedi yolunda yapılan çalışmalar böyle görüntülendi.

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde köprünün kedi yolundaki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Köprünün halatlarının bağlantısının sağlandığı kedi yolundaki çalışmalarda da kameralara yansıdı. Köprünün ışıklandırma çalışmalarının bitirilmesinin ardından köprüyü taşıyacak olan iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının montaj işlemleri tüm hızıyla devam ediyor. Toplamda 78 adet eğik askı halatın montaj işlemleri sona ererken, en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 23'ünün montaj ve kaynak işlemleri de sona erdi.
KÖPRÜNÜN AYDINLANMASI KAMERALARA YANSIDI
Öte yandan 3. Boğaz Köprüsü Projesi'nde "Kedi yolu" montajı da geçtiğimiz aylarda tamamlanmıştı. "Ana halat" çekimi için kılavuz görevi görecek "kedi yolu" montajıyla Asya ve Avrupa bir kez daha bir araya gelmiş oldu. Bu kapsamda üzerinden çift yönlü 8 şeritli otoyol ve 2 şeritli demir yolu geçecek olan köprüye yapılan ışıklandırma sisteminin aydınlanması da kamera yansıdı. Akşam saatlerinde ışıklandırma sistemi bölüm bölüm aydınlatılması renkli görüntülere sahne oldu. Rumeli Kavağı'ndaki bir plajda denize giren vatandaşlar ise köprü manzaralı yüzmenin keyfini çıkarttı.
ÜSTÜN TEKNOLOJİYE SAHİP DEV VİNÇLER KULLANILIYOR
İki kıtayı birleştirecek olan tabliyelerin kaldırılması için inşaat sahasına "Derrick Crane" adı verilen vinçlerin parçaları getirilmişti. Daha önceden montajları tamamlanan ve bin ton kaldırma kapasitesine sahip dev vinçler, köprünün çelik tabliyelerinin denizden ve karadan kaldırılıp yerleştirilmesi aşamasında kullanılıyor. Çalışmalar kapsamında, 940 ton ağırlığını bulacak olan tabliyelerin montajı bu vinçler sayesinde sağlanıyor. Tabliyelerin kaldırılmasını sağlayan bu vinçler denizden ve karadan tabliyeyi alarak, köprü tabliyelerinin birleşme noktalarından kaldırarak ekleme yapıyor. Bir önce konulan tabliyenin devamına konulan bu vinçlerin kaldırma kapasitesi bin ton, ağırlıkları ise 300 ton civarında. Toplamda 59 tabliyenin 40 adedi bu dev vinçler yardımıyla kaldırılacak.
TABLİYELER YÜZER VİNÇ İLE YERLEŞTİRİLİYOR
3. Boğaz Köprüsü Projesi'ndeki çalışmalarda çelik tabliyelerin yerleştirilmesi işlemi kapsamında tabliyelerin asılması işlemi için bin 800 tonluk yüzer vinç de kullanılıyor. Çelik tabliyelerin denizden karaya sevk edilmesi için Romanya'dan kiralanan bin 800 ton taşıma kapasitesine sahip vincin içinde 16 personel çalışıyor. Alınan bilgiye göre, yüzer vincin Malta bandıralı "GSP NEPTUN Floating Crane" olduğu güvertesinin 86 metre uzunluğunda, 36 metre genişliğinde olup güverte derinliği 6,5 metre ve bom yüksekliğinin ise 82 metre olduğu öğrenildi.
Toplam ağırlığı 7 bin 500 ton olan bu yüzer vincin kaldırma kapasitesi ise bin 800 ton. Bu yüzer vinç, Asya ve Avrupa yakasında toplam 14 adet ağırlıkları 450 ile 850 ton arasında değişen çelik tabliyeyi denizden karaya nakledecek. Deniz üzerinde kendini sabitlemesi ve çalışması için Marmara Boğazı transit geçişlere kapatılıyor. Telefon, kamera, telsiz ve yangın sistemlerinin tümünü kendi içerisinde bulunduran bu vincin yükleme hızı dakikada 1,8 metre ve boşaltma hızı ise dakikada 3.6 metre olduğu bilgisine ulaşıldı.
Sıradaki

OTOMATİK OYNAT

SON DAKİKA