Çanakkale Boğazı'nda hareketli dakikalar!

Çanakkale Boğazı'nda hareketli dakikalar!

22.07.2015 | 20:24

Çanakkale boğazından geçiş yapan 292 metre boyundaki gemi, Kilitbahir önlerinde arızalandı. Gemi kaptanı, römorkörlerin yardımını kabul etmeyerek yola bu şekilde devam edeceğini söyledi. Kılavuz kaptan ise geminin bu şekilde seyrinin tehlikeli olduğunu söyleyerek gemi kumandasını kaptana devretti. Gemi kaptanı, Çanakkale boğazının en tehlikeli noktası olan Nara burnuna 1 mil kala ikna edilerek geri dönderildi. Ekvador'un Puerto Bolivar kentinden Zonguldak Limanı'na giden Hong Kong bayraklı 292 metre boyunda 94 bin 528 groston ağırlığındaki ‘KSL Sydney’ adlı gemi, Kilitbahir önlerinde makine arızası yaptı. Hızı düşen geminin kaptanı, yola bu şekilde devam etmek istedi. Bu sırada gemide olan kılavuz kaptan ise, geminin Çanakkale boğazında bu şekilde seyretmesinin tehlikeli olacağını söyledi. Devreye giren VTS görevlileri, telsiz anonsuyla gemi kaptanını uyardı. Ancak kaptan yola devam etme kararında ısrar etti. Bu esnada kılavuz kaptan, bu şekildeki gemiye kılavuzluk yapamayacağını söyleyerek kumandayı gemi kaptanına bıraktı. Boğazın en dar ve gemiler için tehlikeli noktalarından birisi olan Nara burnuna yaklaşık 1 mil kala ikna edilen gemi kaptanı, geri dönmeye razı oldu. Römorkörler yardımıyla döndürülen gemi, karanlık limana götürüldü. Olay esnasında, kılavuz kaptan ile VTS arasında gerçekleşen telsiz konuşması, gemi kaptanının boğazda neden olduğu tehlikeyi gözler önüne serdi. İşte o konuşma: Klavuz Kaptan: Olay vuku bulduğundan itibaren ben misafirim. Ne konuşuluyorsa, ne söylenmesi isteniyorsa ben onu söylüyorum size. Gemi normal süratine kavuştuğu zaman tekrar pilotluğa başlayacağım.

Sıradaki

OTOMATİK OYNAT

SON DAKİKA