Katar’dan LNG üretiminde normalleşme sinyali: Sevkiyatlar haftalar içinde artabilir

Katar Başbakanı Şeyh Muhammed bin Abdulrahman Al-Sani, ülkedeki tesislerin hasar görmeyen bölümlerinde sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) üretiminin birkaç hafta içinde yeniden normal seviyelere dönebileceğini açıkladı.

Oluşturma Tarihi 24 Haziran 2026 09:35

Yetkililer, hasar alan kısımlar dışında üretimin kademeli olarak toparlanacağını ve ekiplerin süreci hızlandırmak için çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.

QatarEnergy'nin Ras Laffan'daki, dünyanın en büyük LNG ihracat tesisini işlettiği ancak mart başında İran saldırıları sonucu tesisin kapasitesinin yaklaşık beşte birinin zarar gördüğü ifade edildi. Şirket, Hürmüz Boğazı'ndaki durumun istikrara kavuşmasıyla birlikte operasyonların tamamen normale dönmesi için hazırlıklarını sürdürüyor.

ABD ile İran arasındaki geçici ateşkes ve bölgedeki gerilimin azalmasına yönelik sinyaller, küresel LNG arzında toparlanma beklentisini güçlendirdi. Katar'dan sevkiyatların yeniden artması, özellikle Avrupa ve Asya'daki arz sıkışıklığını hafifletme potansiyeli taşıyor. Ancak fiyatların hâlâ savaş öncesi seviyelerin üzerinde seyrettiği belirtiliyor.

Güvenlik önlemleri kapsamında Katar'ın bazı tanker hareketlerini gizli şekilde yürüttüğü ve Basra Körfezi'nden sınırlı sayıda sevkiyat gerçekleştirebildiği ifade edildi. Buna rağmen mevcut ihracat hacminin normal seviyelerin oldukça altında kaldığı vurgulanıyor.

Haber Girişi Deniz Dalgıç - Editör

Sabah.com.tr Uygulamamızı İndirin

Uygulamalara Özel Ayrıcalıkları Keşfedin!
14.539,6100 Değişim 181,84 Son veri saati:
Düşük 14467,28 Yüksek 14649,12
Açılış
46,4998 Değişim 0,0649 Son veri saati:
Düşük 46,4349 Yüksek 46,4998
Açılış
52,8888 Değişim 0,1146 Son veri saati:
Düşük 52,8559 Yüksek 52,9705
Açılış
6.110,4600 Değişim 94,491 Son veri saati:
Düşük 6054,71 Yüksek 6149,201
Açılış
92,7138 Değişim 2,4905 Son veri saati:
Düşük 90,8205 Yüksek 93,311
Açılış
BİST En Aktif Hisseler