• 1

Röportaj: Oğuzhan TORACI - GÜNAYDIN

Fotoğraflar: Metin ARABACI

Hayatına Sahip Çık kampanyasının mimarları Sinan Öncel, Kaya Demirer ve Ramazan Bingöl: Biz 'Nefesini evde değil sokakta al. Yaşam tarzın, ekonomik gücün nasılsa, yine o çerçeve içinde yaşa' diyoruz.

• 2
Teröre karşı hayatına sahip çık, nefesini evde değil sokakta al

Türk halkının yaşam standartlarını, değerlerini, kültürünü ve alışkanlıklarını hedef alan hain saldırılara karşı, halkın moralini en yüksek düzeyde tutarak tekrar hayata karışmasına destek olmayı amaçlayan 'Hayatına Sahip Çık' adında sosyal bir kampanya başlatıldı. Ata Demirer, Ayhan Sicimoğlu, Burcu Esmersoy, Demet Akbağ, Dilara Koçak, Ege, Fatih Terim, Gezegen Mehmet, Hülya Koçyiğit, Kenan İmirzalıoğlu, Mehmet Yaşin, Osman Müftüoğlu, Saba Tümer, Şahika Ercümen, Sedef İybar, Taylan Kümeli, Tümer Metin gibi ünlü isimler hayatinasahipcik etiketiyle; sokakta gezerken, bir restoranda yemek yerken, balık tutarken, sinemaya giderken, parkta dolaşırken çekilen görüntüleri paylaştı. Kampananın öncüsü olan sivil toplum kuruluşlarından; Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, Tüm Restoranlar Lokantalar ve Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Tüm Restoranlar Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği Genel Başkanı Ramazan Bingöl ile Ortaköy'de sokağa çıktık ve kampanyanın detaylarını konuştuk.

• 3

Bu fikir nereden çıktı?

KAYA DEMİRER:
Yılbaşındaki Reina saldırısından sonra taziye yürüyüşünde bulunmak istedik. Sinan Öncel, Ramazan Bingöl ve şu an aramızda olamasa da Kategori Mağazacılığı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu tereddütsüz 'Biz de varız' dediler. O gün dört başkan bir aradayken konuşma yaptım ve "Yarınlarımız için korkmayacağız, evlerimize kendimizi tutsak etmeyeceğiz" dedim. Orada bir anda bunu bir kampanyaya döndürüp, bu saldırılara karşı bir başkaldırı pozisyonuna gelme kararını aldık.

• 4

MEYDAN OKUYORUZ

Korkmamak gerçekten mümkün müdür?

SİNAN ÖNCEL:
Ürkütücü diyebilirim ama ürkmek ile korkmak arasında bir fark var ve korkmak daha genel bir kavramdır. Biz meydan okuyoruz diyelim. Tabii ki biz de; "Bugün saldırı oldu, hadi yarın bayram yapalım" demiyoruz. Ama bu süre uzadıkça hepimiz bundan olumsuz etkilenmeye başladık. Çünkü bu bir ekonomik zincirdir; taksiciden simitçiye kadar herkesi etkileyen bir konu. Şimdi 'Olay oldu, insanları alışverişe çağırıyorlar' diye bakmamak lazım, biz 'Hayatına Sahip Çık' diyoruz.

• 5
Teröre karşı hayatına sahip çık, nefesini evde değil sokakta al

AVM'lerdeki güvenlik önlemleri arttı ama dışarıdaki mekanlar için de böyle mi?

K.D.:
Bizler silahlanmak istemiyoruz. Eğlence yerlerinin kapılarındaki arkadaşlar, içeride huzuru bozacak insanları elemek ve silahla girmek isteyecekleri almamak için var. Onların içerideki silahlı biriyle çatışma içine girmesini istemiyoruz. Terörle ilgili güvenlik konularında ise çok özel yetişmiş komandolar bulmamız lazım ama bu sektör onlarla yan yana değil. Yani kapıda ızbandut gibi tüfekli adamlar bekleyemez; öyle bir yere eğlenmeye girer misiniz, ben girmem.
'Dışarı çık diyorsunuz ama para mı var; söylemek kolay' diye serzenişte bulunanlar da var...

K.D.: Biz 'Nefesini evde değil, sokakta al. Yaşam tarzınız ne ise, ona devam et; ekonomik gücün neyse yine o çerçeve içerisinde yaşa' diyoruz.

• 6

MADDİYATLA İLGİSİ YOK

Sizler için 'İşleri düşüşe geçtiği için medyayla ilişkilerini kullanıp dikkat çekmeye çalışıyorlar' da dendi...

RAMAZAN BİNGÖL:
Bu fikri Kaya başkan ortaya koyduğunda sebebi şuydu; aslında bizim sektörler açısından Türkiye'ye bir mesaj veriyoruz. Türkiye'de fikri, zikri ne olursa olsun; dört dernek bir araya gelerek olmayan bir birliktelik sağladık. Biz bir gemiye dördümüz atladık ve bir rotayı bir hedefe doğrulttuk, kim istiyorsa