Çinli teknoloji şirketlerine yönelik yaptırımlar da krizi şiddetlendirdi. Başlangıçta otomobil endüstrisinde görülen çip kıtlığı, şimdi akıllı telefonlar, buzdolapları ve mikrodalga fırınlar olmak üzere tüketici elektroniği ürünlerini de etkiledi.
Çip kıtlığı ve yaşanan eksiklik kapasiteyi sıkıştırdı. Neredeyse tüm mikroçiplerin en ucuz bileşenlerinin bile maliyeti arttı ve bu durum ürünlerin fiyatına yansıdı.
OTOMOBİL SEKTÖRÜNDE DURUM NEDİR?
Otomobillerde daha iyi yakıt ekonomisi, acil durumda devreye giren fren sistemi, sürücü destek özelliklerine kadar birçok sistemin kullanılması için çip yer alıyor. Otomotiv sektörü söz konusu geniş özellikler için giderek artan şekilde çiplere bağımlı hale geldi.
Çip krizi birçok markanın üretimini azaltmasına neden oldu. General Motors, Ford, Toyota, Volkswagen, Subaru, Nissan gibi isimler otomobil üretimini azaltan veya kısa süreliğine durduran markalar arasında yer alıyor.
Araştırma şirketi olan IHS Markit'e göre çip krizi küresel olarak ilk çeyrekte 1.3 milyon adet hafif araç üretimini etkileyebilir.
IHS bununla birlikte otomobillerde kullanılan çiplerde küresel pazarın %30'unu oluşturan Renesas Electronics'e ait Japonya'daki bir yonga üretim tesisinde çıkan yangının da durumu daha da kötüleştirdiğini söyledi.