Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Tehlikeli fantezi

Televizyonda bir otomobil kiralama firmasının reklamı var. Sloganı şöyle: 'Sen var diye biz varız...' İlk duyduğumda yadırgadım. Cümlenin doğrusu, 'Sen varsın diye biz varız' olmalıydı çünkü. Sonra mesajdaki 'gizli' anlamı keşfettim. Oradaki 'var', bir yere ulaşmak, yani 'varmak' anlamında kullanılmıştı. 'Sen var diye biz varız...'
Kelime oyunlarını severim. Ama herkesin mesajdan bu anlamı süzmesini beklemek fazla iyimserlik olur. Reklamda fantezi yapacağım diye milletimizin zaten kıt olan Türkçesini hepten imha etmeyelim lütfen.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA