Türkiye'nin en iyi haber sitesi

EMRE AKÖZ

Beckham?ı yaratan adam geliyor

Hatırlarsınız burada David Beckham'ın futbolculuktan bir pop star haline gelişini tartışmıştık. Özetle... Hıncal Uluç, Beckham'ın eşi Victoria'nın rolünü vurgulamıştı... Bense Beckham'ın ardındaki esas gücün; SFX Sports adlı ABD kökenli uluslararası menajerlik firması ve onun İngiltere temsilciliğinin başkanı Jon Holmes olduğunu belirtmiştim. Daha sonra Sabah'ın ekonomi sayfalarında SFX ve Holmes'in önemini anlatan bir haber çıkmıştı.
  
  ***
  
  
Ve müjde: 18- 19 Aralık tarihlerinde 'Marka 2003' konferansı düzenleniyor. Bu konferansa Holmes da katılacak ve David Beckham'ı nasıl bir marka haline getirdiklerini anlatacak. Milliyet'ten Eylem Türk, konferans öncesi Jon Holmes ile bir söyleşi yapmış. İşte oradan bir iki cümle:1998 Dünya Kupası'nda Arjantin maçında gol fırsatını kaçırınca Beckham'ı bütün İngiltere unutmamak üzere tanıdı. Evet zaten tanınıyordu; Manchester United oyuncusu olduğu ve Spice Girls üyesi Victoria ile evli olduğu için bir popülaritesi vardı. Ama Arjantin maçının ardından oluşan kötü ününü yenmek için çok büyük bir çaba harcaması gerekti.
  
  ***
  

  Bir sporcunun markalaşması için bir formüle sahip olsaydım milyonlarca pound'a satar ve bu kadar çalışmazdım. Dünya kupasında bir futbolcunun gösterdiği başarı çok önemli. Ama yalnızca bir kere dünya kupasında gözükmek çok fazla bir şey ifade etmiyor. Mutlaka iki kere art arda dünya kupasında dikkati çekmeyi başaran bir futbolcu dünya markası olmaya adaydır. Tabii bunun dışında bir futbolcunun yakışıklı olması da markalaşmasına yardımcı oluyor. Medyayla arkadaşça ilişkiler kurabilme becerisi de çok önemli.
  
  ***
  
  İş öyle bir noktaya geldi ki Beckham'ın ünü kendi kendinden beslenebiliyor. Beckham ile ilgili büyük bir haber çıkıyor. Ardından Beckham ile ilgili neden büyük haberler çıktığına dair haberler çıkıyor.
  

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.