Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Kör noktayla mücadele başladı

Son yıllarda, Türkiye'de "kör nokta" trafik kazaları çok ciddi rakamlara ulaştı. Özellikle kentsel dönüşümün yaşandığı İstanbul'da gerçekleşen ve harfiyat kamyonlarının karıştığı bu kazaların çoğunluğu sürücülerden kaynaklandı.
Bu dikkatsizliğin nedeni ise ne yazık ki trafikte birçok insanın ağır vasıta araçlarda "kör nokta" olarak bilinen sürücü görüşünün kısıtlı olduğu alanlar ile bilgi sahibi olmaması...
Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Hitay Güner'e göre "kör nokta" olarak adlandırılan görüş kısıtlı bölge kazalar açısından çok ciddi bir risk faktörü. Kör noktadan kaynaklanan kazalar şehirlerarası yollarda daha çok şerit değiştirme sırasında yaşanırken, şehir içi trafikte genellikle sürücüler tarafından fark edilmesi zor olan araçlar (binek, motosiklet, bisiklet ve yayalar) kazalara neden oluyor.
Kör noktanın kazaya yol açtığı durumlardan bazıları da, park etmiş bir araç yerinden çıktığı sırada yaşanıyor. Aracın sağ ya da sol yanında bulunan bir kişi kör noktada kaldığı için sürücü tarafından görülemiyor ve kendisi de tehlikeyi öngöremediği için araç henüz hızlanmadığı halde ölümcül kazalar meydana geliyor.

TASARIM YARIŞMASI
Kör nokta nedeni ile meydana gelen trafik kazalarına farkındalık yaratmak ve kazaları önlemek için dünyada bir ilk gerçekleşti. "Hayatı Görünür Kıl" sosyal sorumluluk projesi ile sürücü görüşünün kısıtlı olduğu alanlarla ilgili toplumda bilinç yaratmanın amaçlandığı bir tasarım yarışması düzenledi. Yarışmayı, 22 yaşındaki bir üniversite öğrencisi kazandı.
Ağır vasıtalardaki kör noktalara, diğer araç sürücülerinin ve yayaların dikkatini çekmek amacı ile seçilen tasarım, dünyanın çeşitli ülkelerinde faaliyet gösteren Evolog Lojistik tırlarında kullanılacak. Diğer ağır vasıta araçların da bu tasarımı kullanması bekleniyor. Türkiye'den çıkan bu projenin, dünyada da kabul görmesi hedefleniyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA