Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Yılbaşı ekranının söylediği

YILBAŞI ekranının reyting sonuçları önemli bir mesaj içeriyordu. Türk halkının eğlence anlayışı "televizyon bazında" toptan değişti. Artık yılbaşı ekranında ünlü sanatçıları peşi sıra dizen "klasik" eğlence programları tarih oldu. Millet yılbaşında da olsa "dizisinden" vazgeçmiyor. Televizyonların "dizi izleme aracı" olduğu, bu yılbaşı bir kez daha belgelendi. Ünlü sanatçılara milyarlar harcayıp, onları klasik stüdyo dekoru içinde ağırlayan yapımcılar, yılbaşı gecesi büyük bir hayal kırıklığı yaşadı. Ünlüleri ve yılbaşı konseptini dizilerin içine ustaca yerleştirenler ise kazandı. Çünkü ünlüler ve şarkıları artık her yerde... TRT'nin tek kanal olduğu dönemde bunca ünlüyü bir arada görmenin tek yolu yılbaşı özel eğlence programıydı. "Zeki Müren mi çıkacak Bülent Ersoy mu, Orhan Gencebay mı şakıyacak, Ferdi Tayfur mu, acaba dansöz oynatacaklar mı?" beklentisi, izleyiciyi bu tür eğlence programlarının önüne mıhlardı. Ama şimdi öyle mi? Ünlüler her yerde. Kimi sabah eğlencesinde, kimi televizyon dizisinde, kimi yarışma jürisinde... Üstelik teknoloji öyle ilerledi ki, onları duymak, görmek için televizyonu açmaya ya da müzik markete gidip albümünü almaya bile gerek yok. İndiriyorlar internetten şarkıları, klipleri, minnacık I-Pod ile izliyorlar. (Tasvip etmiyorum tabii ki, sadece örnekliyorum.) Yılbaşı ekranından ünlülerin de payına düşen dersler var. Birilerinin artık "yüzlerini dinlendirme" zamanı gelmiş de geçiyor. Geçenlerde Kişisel Gelişim Merkezi'nin anketini yayınlamıştım. Kendini en çok geliştiren sanatçılar Tarkan, Sezen Aksu ve Candan Erçetin çıktı. Üçünün en büyük ortak özelliği ekranda fazla görünmemeleri değil mi? Yılbaşı ekranına en fazla yatırım yapan, en çok emek harcayan Show TV idi. Ama rakiplerine geçildi. Oysa onca ünlü sanatçıyı alıp, Cennet Mahallesi dizisinin içine dramatik kurgularla yerleştirseler, Avrupa Yakası'na, Arka Sokaklar'a ciddi bir rakip olabilirlerdi. Ben kanal yöneticilerinin, eğlence programı yapımcılarının yerinde olsam yılbaşı reytingleri üzerinden Türk insanının değişen eğlence anlayışını iyice etüt ederdim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA