Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SAİT GÜRSOY

Okul servisleri baş ağrıtacak

Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikler, bilimsel-teknik gerekliliklerin çok gerisinde kaldı. "Trafik Kazası" görünümündeki cinayetlere yol açılmaması için bu yönetmelik değiştirilmeli. Araç yaşı üst sınırı bence 10 olmalı. Yapılan değişikliklerle; servis araçlarının en fazla 12 olabilen yaşı, 20'ye yükseltildi. Bilindiği gibi teknolojideki gelişmeler, yolcu taşımasında kullanılan taşıtlara da yansıyor. Her geçen gün sürüş, fren, viraj güvenliği daha iyi, daha konforlu, daha az yakıt tüketen araçlar üretiliyor. Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikler bu açıdan oldukça sorunlu ve yanlış. Yaşlı araçların çoğunda emniyet kemeri uygulaması için uygun koltuk ve gövde bağlantıları bulunmuyor. Birçok araçta yasak savma mantığı ile yapılmış bağlantılar ve uygun olmayan emniyet kemerleri kullanılıyor.
20 yaş üst sınırındaki araçların çoğu, "Kararlılık, devrilme ve dayanım deneyleri"ne teknik anlamda uygunluk sağlayabilecek durumda değil. AB standartlarında belirtilen bu şartları 20 yaş üst sınırındaki araçların bir çoğunun sağlayamayacağı açık. 20 yaşa kadarki eski servis araçlarının çoğunluğunda frenlerinde ABS (Anti- Blokaj Sistemi) bulunmuyor. Oysa ABS'nin trafik güvenliği açısından yararlarının ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Günümüzde, direksiyon sisteminde de benzer teknolojik yenilikler ile yüksek sürüş, viraj güvenliği ve konforu araçlarda aranıyor. Ülkemizde teknik olarak daha geri ve güvenlik donanımları zayıf olan araçlara okul servisi izninin verilmesi, bence çok yanlış.

Personel ve teknik sorunlar

Okul servis araçlarındaki rehber personel yaşındaki alt sınır 22'den 20'ye düşürüldü. Son yapılan değişiklikte okul servis araçlarında görevlendirilecek rehber personelin eğitiminin, üstlenilen sorumluluk düzeyine uygun olması gereğinin aksine, lise mezunluğundan ilköğretim mezuniyetine doğru bir gerileme söz konusu. Okul öncesi ve ilköğretim dönemindeki çocuklarımızın vasıfsız ve eğitimsiz ve dolayısıyla gerçekte "rehber" olamayacak bir düzeye indirilmesi çok yanlış bir uygulama olacak. Bilimsel-teknik gereklilikler ile birlikte 10 yaş üstü araçlara sigorta yapılmadığı da gözetilerek, yeni bir yönetmelik ile araçlara 10 yaş üst sınırı getirilmeli.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA