Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SAİT GÜRSOY

Dijital oyun tasarımı

Eskiden dijital oyun deyince aklımıza bilgisayar veya oyun konsolu başında vakit geçiren ortaokul-lise öğrencileri gelirdi. Fakat bugün dijital oyunlar her yerde ve çeşit çeşit. Her yaş ve cinsiyetten insan akıllı telefon, tablet, bilgisayar ve daha nice dijital cihazla oyun rüzgârına bir yerinden kapılmış halde. Gündelik hayatımızda bir boşluk bulduğumuzda oyunlarımıza dönüyoruz; zihnimizi ve ruhumuzu onlarla rahatlatıyoruz. Sadece rahatlamak, eğlenmek değil ama artık oyunlarla yaptıklarımız; eğitimin her alanında oyunlar var.
Dijital oyunların bu kadar hayatımıza girmesi oyun üretiminin de bir sektör olarak büyümesi anlamına geliyor. 70 milyar dolarlık dünya oyun sektörünün film pazarını geçmiş olduğu gerçeğini bir kez daha tekrar etmek bile yeterli değil artık. Oyunlar ve oyunsu deneyimler o kadar geniş bir alanda ki artık sektörün sınırları diğer iletişim alanları ile birbirine kaynamış halde. Peki, biz ülke olarak ne yapıyoruz? Türkiye'de dijital oyun sektörünün 500 milyon dolar çapında olduğunu söylüyor uzmanlar ve not ediyorlar; bu hızla 1 milyar dolara çıkacak. Bu büyük rakamda dijital dağıtım ağları sayesinde dünya pazarına ulaşan ve başarıyı yakalayan yerli üreticilerin yeri önemli. Ama bu yer daha da büyüyebilir.
Oyun tasarımı alanına doğru yatırımlar yapmak şart. Neyse ki sektör aktörleri bunun farkında. İstanbul ve Ankara merkezli iki dernek devlete sektörün kendine has ihtiyaçlarını anlatma konusunda çalışıyor.
"Rekabetin büyük olduğu dünya oyun pazarında başarının sırrı iyi olmanın yanında yeni ve özgün olmaktan geçiyor" diyor uzmanlar. Başarılı bir oyunu yeniden yapmanın bir anlamı yok. Türkiye'de belki de üzerine gitmemiz gereken en önemli nokta bu. Oyun yapımı programcısından çizerine, yazarından müzisyenine farklı alanlardan insanların bir arada ortak bir yaratıcı vizyonla hareket etmesi gereken bir alan. Merkezinde de oyunun oyuncuyu kavramasını sağlayan tasarım yer alıyor. İstanbul Bilgi Üniversitesi, işte tam da bu alanda bir adım attı.
Üniversite, 2015-2016 eğitim yılında dört yıllık Dijital Oyun Tasarımı lisans programına YGS-1 puan türüyle öğrenci almaya başlayacak. Programın vizyonu oldukça iddialı. Amaçları Türkiye ve dünya dijital oyun sektörüne özgün oyun içerikleri üretecek gençler yetiştirmek. Mezunlarının eğitimden medyaya, reklamdan yazılım sektörüne, içinde oyuna yer alan tüm sektörlere vizyonlarını yansıtmalarını bekliyorlar. Umarım başarılı olurlar ve Türkiye'nin bu büyük pastadan aldığı dilimi büyütürler. Ne diyeyim, oynayan bir toplum olduğumuza göre, bence bu yeni oyuna başlamanın da tam zamanı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA