Pire'de gemiye uğrayan ünlü isimlerden biri de Yalçın Sabancı. Uçakla gelmiş. Yatı da sabah Türkiye'den yola çıkmış ve akşam üstü Pire'ye ulaşmış. 10'larca büyük kuru yük gemisi yaptırtmakta olduğu Japonya'dan gelen şirketlerin vereceği davete katılmak için acele ediyor. "Yazı asmışlar her yere. Akşam 21.00'de ışıklar söner diye. Onlar uyumadan görüşmeliyiz" diyor. Yalçın Sabancı'yı yanımıza getiren kan bağı olmasa da akraba olan Eşref Cerrahoğlu. Türkiye'nin en büyük armatörü. Ama yanımızdaki denizciler kuru yük gemisinde Türkiye'nin en büyüğünün Yalçın Sabancı olduğunu söylüyorlar.
Sektöre çok değil sadece 5 yıl önce girdiği düşünülürse, Yalçın Sabancı'nın aldığı mesafe azımsanacak gibi değil. Yanımızda oturan bir deniz avukatı çok güzel söylüyor: "Ben parayla ilgili herşeyi bildiğimi sanırdım. Yalçın Bey'le çalışmaya başladıktan sonra ticareti bilmediğimi anladım" diyor.
Filosunda dünyanın 250 bin dwt'luk büyük kuru yük gemilerinin de bulunduğu 8 gemisi var. Hepsi Japonya'dan. Şimdi siparişi verilmiş olan 10 gemi daha var. Onlarla birlikte Sabancı'nın filosunun tonajı 1.2 milyona ulaşıyor. Yalçın Sabancı şu anda denizcilikten yılda 50 milyon dolar kazanıyor. "Yeni gemiler de filoya katılırsa 120 milyon dolarlık hacme ulaşacağız" diyor.
Yalçın Sabancı 39 yıl çalıştığı Sabancı Topluluğu'nda en son Tekstil Grup Başkanı iken 1999 yılında ayrılmıştı. "Ben bıraktığımda Yünsa ve Bossa ile Sabancı Grubu tekstilde Avrupa'nın en büyüğüydü" diyor.