Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Japonlar'ın Godiva aşkı!

Yaklaşık 11 saat süren yolculuğun ardından Japonya'nın başkenti Tokyo'dayız. Doğrusu 15 yıl kadar önce geldiğim bu ülkede Mart 2011'deki deprem ve tsunaminin ardından sızan radyasyonun tedirginliğini daha çok yaşayacağımı düşünüyordum. Yanılmışım. Uzakdoğu'ya gelme sebebimiz Ülker'in 5 yıl önce satın aldığı Godiva'nın Japonya ve Çin'deki serüvenine tanıklık etmek.
Godiva, 20 yıldır Japonya'da yaşayan Fransız yönetici Jerome Chouchan'a teslim edilmiş. Radyosyondan söz ettiğimi duyunca, Tokyo ile ikinci gün gideceğimiz Kyoto şehri arasındaki hızlı trene atıfta bulunarak, oradan alacağımız radyasyonun da az olmadığını söylüyor.
Özetle Japonya'da Tokyo bölgesi civarında ekonominin durgunluğu dışında herkes hayatından memnun. İmparator Meji'nin de Şinto olduğunu öğrendiğimiz Tokyo'da önemli bir Şinto Budist tapınağını ziyaret etmek için kalabalık trafikten kaçıyor, metroya biniyoruz. Orada da camlardaki pembe tabela dikkatimizi çekiyor. Türkiye'de öğrenci değişimi programıyla mükemmel Türkçe öğrenen Kazuko'ya "niye böyle" diye sorunca, sabahları 7 ile 9.30 arası kadınların daha rahat seyahat etmesini sağlamak amacıyla onlara özel pembe vagonlar devreye sokulduğunu söylüyor.
Yüzölçümü ancak Türkiye'nin yarısı kadar olan ülkede 128 milyon insan yaşıyor ve başkent Tokyo en kalabalık şehri.
Japonya iki yıl öncesine kadar ABD'den sonra dünyanın en büyük ikinci ekonomisiydi. 2012'de 5.2 trilyon gayrisafi yurtiçi hasılası ile Japonya şu anda Çin'in ardından ekonomik büyüklükte üçüncü sırada. Büyüme hızı ise artık çok yavaş.
Birazdan 41 yıl önce geldiği Japonya'da nasıl iki haneli büyüdüğünü ve Ülker'in satın almasıyla son üç yılda nasıl bir performans sergilediğini öğrenmek üzere Godiva'nın merkezine gideceğiz. Godiva'nın ABD'den sonra en iyi pazarı olan Japonya'da 254 mağazası var ve marka bilinirliği yüzde 90'larda. Godiva satışlarının yüzde 30'u yani 250 milyon doları Japonya'dan geliyor. Japonya'daki satışların yüzde 25'inin geldiği Tokyo'daki Godiva mağazalarının önündeki kuyruklar hakikaten çok şaşırtıcı. Lüks ve kalite düşkünü Japonların Godiva aşkını görmek için mağazaları da dolaşıp, Murat Ülker'le buluşmaya ve Çin operasyonunu görmek için Çin'e geçeceğiz. Haberlerin devamı bir sonraki yazıya...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA