Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Atıklar çocuk parkına dönüştürüldü

İçinde yaşadığımız gezegenimiz alarm veriyor. Özellikle plastik atık konusunda tehlike çanları çoktan çaldı. Her yıl okyanuslara 8 milyon ton plastik atılıyor, 100 binin üzerinde deniz canlısı ölüyor.
Peki dünyayı daha az kirletmek konusunda neler yapılıyor? Dün Paris'te düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı'ndaydım.
Aralarında Procter & Gamble, Danone, Nestle Waters, L'oreal ve Lego gibi dünyanın dev markalarının olduğu katılımcı şirketler, iki gün boyunca çevreci yeniliklerinden söz edip, taahhütleri açıkladılar. Markaların reklam yerine iki gün "Brand 2030" kriterleri üzerinden izleyecekleri yol haritalarını paylaşmaları çok önemli. Açıkçası benim için umut dolu bir toplantı oldu. Procter &
Gamble Türkiye ve Kafkasya Kurumsal İletişim Müdürü Ayça Turgay ile birlikte katıldığım konferansta, her gün 5 milyar tüketici tarafından ürünleri kullanılan şirketin inovasyon stratejileri açıklandı.
P&G'nin çamaşır deterjanı markası, 2022'ye kadar tüm ambalajlarını geri dönüştürülebilir hale getirecek ve 2025'e kadar plastik ambalaj miktarını yüzde 30 azaltacak. Bu, markanın 15 bin ton daha az plastik ambalaj kullanması anlamına geliyor.
Şirket, bebek bezinin geri dönüşümü konusunda da yeni bir teknolojiye imza attı. 7 İyilik Hareketi'ni başlattığını açıklayan şirket, bebek bezlerini makinelerle toplayarak, özel bir teknolojiyle geri dönüştürmeyi başardı.
Paris'te bebek bezlerinin geri dönüşümüyle yapılan çocuk parkları ve çamaşır mandalı gibi yeni ürünler de tanıtıldı. Ancak tabii ki bebek bezinin dönüştürülmesi, yerel yönetimin ve marketlerin işbirliğiyle mümkün olabilecek.
Şirket son 3 yılda bebek bezlerinin ağırlığını yüzde 18 düşürmeyi başarmış.
Şimdi 2021'e kadar 3 şehirde geri dönüşüm tesisi kurma taahhüdünde bulunuyor.
Hemen hemen tüm ürettiği ürünleri plastik ambalajlarda satışa sunan P&G, geri dönüşümlü bile olsa plastik hiç kullanmadan ürün satışını nasıl yapacak?
İşte bu konuda da Terracycle'ın çevre dostu kolaylık sağlayan bir e-alışveriş platform olarak tanınan platform Loop ile yapılan işbirliği konferansta anlatıldı.
Şirket, bu platform 11 markasıyla katılmış. Model bu yıl Paris ve New York'ta denenmeye başlayacakmış.
Ambalajda tek kullanıma son veren Loop, yeniden kullanılabilir ve yeniden doldurubalilir ambalajların kullanıldığı ürün satışını internetten yapıyor ve boşalan ambalajları tek tek evlerden toplayıp, temizlik sürecinden geçirdikten sonra yeniden doldurup, bir döngüsel e-ticaret sistemiyle tüketiciyle buluşturuyor.
Sonuç olarak şunu söyleyebilirim.
Tüketicilerin çevreye en duyarlı şirketlerin ürünlerini satın alma konusunda topyekün bir davranış değişikliğine gitmesi yakındır. İstemese bile dünyada tükenen kaynaklar bunu zorunlu kılacak yakında. İşte o zaman tüm çözümlerini üretmiş olan şirketler ve makraları ayakta kalacak, diğerleri yok olacak. Bu kadar basit.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA