Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MELİHA OKUR

Biz sadece üretiyoruz

Şirketler dünya için çalışıyor. Renault, 2011'de Bursa'daki fabrikasında üretime başlıyor. Biz üreteceğiz, ancak başkaları kullanacak.
Tofaş, Ford-Otosan ve Alpan Manas da harıl harıl çalışıyor. Çünkü 100 km kullanımda dizel motorlu araç 17-18 litre yakıt harcarken, aynı mesafede elektrik motorlu araç, 2 lira 75 kuruşluk enerji yakacak. Fark ortada...
Her ülkeden elektrikli otomobil talebi var. Bu talebe bağlı olarak yakın zamanda şarj istasyonları açılacak. Fakat bunlar bile yeterli değil. Bir kere şarj istasyonları tez elden planlanmalı. Şarj için pilleri ithal edeceğiz ama üretim konusunda kafa yormalıyız.
Alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor... Nitekim dünya otomotik vites kullanırken biz hâlâ düz vites kullanmakta ısrar ediyoruz.
Bir ileri, bir geri!..
Türkiye'nin elektrikli otomobili tercih etmesi için "devlet desteği" şart... O desteğin adı da vergi muafiyeti. Alt tarafı 340 milyon lira vergi kaybı... 2011-2015 arasında 30 bin elektrikli otomobil satılacağı öngörülüyor. Öngören, Başbakanlığa bağlı Yatırım Destek Ajansı.
Öngördüğümüz gibi gereğini yapmalı ve bilmeliyiz!.. Birileri, "Kuzey Kutbu'ndaki beyaz ayılardan bize ne?" diyebilir. Ancak onlar, boz ayıların da akrabası...

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA