Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MAHMUT ÖVÜR

Başkanlık ve turizm

Turizmin başkenti Antalya'da, bu kez geçmişle kıyaslanmayacak geleceğe umutlu bakan bir hava var. Ekonomik türbülansa, Suriye üzerinden yaşanan siyasi gerilime rağmen 2018 hayli başarılı geçti. Son 9 ayda Türkiye'ye gelen turist sayısı 34 milyon... Şu anda Antalya'da birçok otelde, yüzde 80'lere varan bir doluluk var. Hangi otele gitsek, lobiler tıklım tıklım.
Turizmcilerin yüzü gülüyor ve bu motivasyonla geleceğe hazırlanıyorlar. Hazırlığın öncülüğünü de Akdeniz Turistik Otelciler Birliği, bu yıl 8'incisini düzenledikleri "Resort Turizm Kongresi"yle yapıyor. Orada "Geleceğin turizmi, turizmin geleceği" başlığıyla önümüzdeki yılları şekillendirecek turizmin yol haritası belirlendi. Geçen yılları kat kat aşan bir katılım ve ilgi vardı. Türkiye turizminin bugünlere gelişinde emeği geçen yerli yabancı herkes oradaydı. Çok şey tartışıldı ve turizmde yeni perspektifler, yeni tanıtım yöntemleri ve katma değeri artıracak yeni yaklaşımlar üzerinde duruldu. Ufuk açıcıydı.
Birkaçının altını çizmekte yarar var. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminin bir gereği olarak hızlı hareket etmek için yeni bir yapılanma içinde olduklarını belirtiyor ve sözü "profesyonellerin yürüteceği" yeni tanıtım hamlesine getiriyordu: "Adı Turizm Tanıtma Fonu veya Turizm Geliştirme Fonu olacak. İçinde finansal yapısı güçlü şirketler ve kamu yer alacak. Artık tanıtımı devlet ayrı, özel sektör ayrı yapmayacak. İşi profesyoneller yürütecek."
Kongrenin belki de asıl önemli hedefi rekabetin yoğunlaştığı, küresel gerginliklerin arttığı bir dönemde, yeni turizm alanları yaratmak ve katma değeri yüksek turisti Türkiye'ye çekmekti. Ev sahibi AKTOP Başkanı Erkan Yağcı bu konuda iddialı olduklarını belirtiyor ve ekliyordu: "Dünyada turizme para ayıran çok güçlü yeni pazarlar var ve oralara ulaşma şansımız yüksek. Almanya ve Rusya'nın yanına yeni ana pazarlar ekleyerek fark yaratabiliriz."
Katılımcılar arasında KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, yabancı kurumlardan Jet2Holiday CEO'su Steve Heapy ve Hotel Beds Yönetim Kurulu Başkanı Joan Vila da vardı.

Turizmde fark yaratmak
Katılımcılar tabii turizmcilerdi ama kongrenin bir konuğu daha vardı; Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş... Onun her kongrede verilere dayalı konuşmaları müthiş ilgi çekiyor ve neredeyse stand-up tadında izleniyordu. Çünkü sunumları salt turizme dair rakamlardan oluşmuyor, ülkenin ekonomik gidişatına yönelik ipuçları da içeriyordu. Satır aralarında gelecekte enflasyon ve dövizin ne kadar olacağı da, yeni turisti çekmenin yolları da vardı. Bakın Ateş, yeni turist çekme konusunda nasıl bir örnek verdi:
"Avustralya 2018'de 1.3 milyon Çinli turisti ağırladı. Peki, bunu nasıl başardılar? 2011'de 2020 için bir stratejik plan yaptılar. Çin'de 600 şehirde turist tercihlerini incelediler. Direkt uçuş imkânı vererek, vize kolaylığı sağladılar. Çinli ödeme sistemlerini ülkelerinde yaygınlaştırdılar. Böylece 2008'de 350 bin olan Çinli turist sayısını 1.3 milyona çıkardılar. Türkiye'nin 2018'de ağırladığı Çinli turist ise 300 bin civarında. Çinli turistin dünya genelinde ortalama harcaması 2054 dolar olurken, Avustralya'ya giden Çinli turistin ortalama harcaması 8 bin 587 dolar. Fark bu."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA