Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Pandeminin ardından kalıcı hale gelecek davranış değişiklerinin başında temassız yaşam olacak. Otomobil dahil her yerde temassız yaşamı destekleyen sesli komut yetenekleri öne çıkıyor. Biz de bir otomobil devi sesli komutu aracına nasıl entegre hale getirmiş onu deneyimledik

Pandemi döneminde tatil için denizi değil, yeşili, dağları ve doğayı seçenler için uzun seyahatlerde iyi bir yol arkadaşı şart. 'in yeşiline, deresine dağlarına laftan, sözden anlayan bir otomobille seyahat etmek de varmış, Mercedes GLA200 ile... Siri'nin amcasının oğlu, Asistan'ın eniştesi, Amazon Alexa'nın ağabeyi Mercedes GLA200'ün içinde bulunan ; radyodan klimaya, sırtınıza masaj yapmasından hava durumuna kadar her türlü bilgiyi verip her ayarı yapıyor Mercedes'in otomotiv sektöründe donanımı, yazılımı ve hizmetlerine yaptığı yatırımın 2025 yılına kadar 2 milyar dolardan 26,5 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu tahmin 2020 yılının ilk yarısında yapılmış. Belki bu, eksik bile kalabilir. Sonuçta artan veri, yapay zeka yatırımlarının da katlanarak artmasına sebep olacak. Henüz uygulama tarafında yolun başında olduğumuzu unutmamak gerek.

TEKNOLOJİ PAKETİ
Aracın teknoloji paketi çok iyi çalışıyor. Özellikle basit komutları sorunsuz yerine getiriyor. "Hey Mercedes" diye seslenerek aracın iç aydınlatması, radyosunu, klimasının ayarları değiştirilebiliyor. Mercedes kelimesini duyunca her sözün arasına dalmasın diye başına "Hey" sözcüğü eklemek gerekiyor. Ancak yine de size alışana kadar çok seyrek de olsa Mercedes sözüne tepki veriyor. Aracın sesli iletişiminde pencerelerin kapalı olmasının başarı oranını artırdığını söyleyelim. Pencereler açık olunca dış gürültüden etkilenebiliyor. Ancak her yapay zeka destekli yazılımda ve çocuklarda olduğu gibi öğrenme dönemi var. Yani sesinize alıştıktan sonra başarı oranı sürekli yükseliyor.

SESLİ KOMUTLAR
"Sıcaklığı 21 dereceye ayarla", "telefona geçiş yap, annemi arar mısın, yeni gelen sms'leri oku" gibi sesli komutları rahatlıkla yerine getiriyor. Yani Mercedes kendisini teknoloji devi markaların kolay lokması haline getirmek istemiyor. Biraz samimi olduğunuzda komutları daha kısaltarak söylemek mümkün. Ancak her seferinde "Hey Mercedes" diyerek servisi aktif hale getirmelisiniz. Sürücü koltuğunda masaj yaptırmak, radyoda kanal aramasını sesli komutla yapmak lüks otomobil sınıfına ait özellikleri A serisinde deneyimlemek çok keyifli.

KİŞİSELLEŞMİŞ OTOMOBİL
Birbirinizin dilinden anladıkça seyahat kolaylaşıyor. Aslında bu konuda şöyle bir fikir aklıma geldi. Bir Mercedes hesabım olsa ve ben hangi Mercedes otomobile binersem bineyim beni tanısa çok da iyi olurdu. Yani klima, koltuk tercihim, sesli komut geçişim gibi her kişisel tercih Mercedes hesabında kayıtlı olsa daha iyi olurdu. Hesaba girmek için e-posta adresi, start&stop düğmesine bastığınızda parmak izini okusa hiç fena olmaz diye düşünüyorum. Ayrıca kullanıcı adı ve şifre ile oluşturulmuş klasik hesap da olabilir. Böylece tanışma süresi her seferinde uzamamış olur. Aslında bağımsız benim arabam hesabı her marka otomobilde kullanım tercihlerimi toplayabilir. Bu zaten Google, Amazon gibi devlerin en çok aradığı şey.



OTOMOBİL ÜRETİCİLERİ TEKNOLOJİ PAKETİ GÜNCELLİYOR
Mercedes kullanıcılarının yüzde 80'inin sesin otomobildeki en önemli kontrol unsuru olduğunu söylemesi bazı ikna edici verilerle de destekleniyor. Tüketicilerin yüzde 83'ü sesli komutların bilgi aramayı kolaylaştırdığına inanıyor ve yüzde 89'u sesli komutların aramaları hızlandırdığını söylüyor. Araçların yüzde 80'inden fazlasının MBUX teknoloji paketi ile donatılmış olması bu trendi destekliyor. Kullanım ayarlarının bazı özellikleri çok geride kaldığı için bulmakta zorluk yaşayabiliyorsunuz. Ancak şunu unutmamakta fayda var. Teknoloji firmalarının 20 yılda telefonları getirdiği noktaya bakacak olursak, otomobillerde bu kadar uzun süre beklemeyeceğimiz kesin. En azından otomobil yazılımları da belli ölçüde güncelleme alarak kullanım kolaylığı artırılabileceğini de unutmayalım. Eleştirilerden kaçınmak için inovasyondan uzak durmayan markaların yaklaşan dönüşümde ayakta kalma şansı daha yüksek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA