Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Ticariden sonra sıra binekte

Türkiye, ticari araçtan sonra binek otomobilde de Avrupa'nın üretim üslerinden biri olmaya hazırlanıyor. 2014'te binek otomobil üretimi ticari aracı solladı

Son 10 yılda yapılan yatırımlarla hafif ticari araçta Avrupa'nın 1 numaralı üreticisi olan Türkiye, şimdi yeni bir göreve daha hazırlanıyor. Türkiye, ticariden sonra binek otomobilde de üs olma yolunda hızla ilerliyor. Tofaş'ın 2015 sonu ve 2016 başında devreye alacağı otomobil projeleriyle, otomobilde merkez olma yolunda önemli bir adım atılacak. Ancak, otomobil üssü için ilk ciddi adımlar Toyota ve hemen sonra Hyundai Assan tarafından atıldı. Toyota, binek modeli Corolla'yı Adapazarı'nda yeniden üretirken, Hyundai Assan İzmit'te i10 ve i20 modellerini üretmeye başladı. Böylece, otomobil üretim rakamları hızla yükseldi. 2014'te otomobil üretimi hafif ticari araç üretimini solladı. Otomotiv Sanayi Derneği verilerine göre binek otomobil üretimi 2013'e göre yüzde 16 artarak 733 bin 439 adete çıktı. Toplam araç üretimi bir milyon 170 bin 445 adet olarak gerçekleşti.

YILA HIZLI BAŞLADI

Otomobil yılın ilk iki ayına da hızlı girdi. İki ayda binek otomobil üretimi yüzde 21 artarak, 99 bin 470 adete çıktı. 2014'te otomobil üretimi 82 bin 474 adet gerçekleşti. Oyak Renault 2015'in ilk iki ayında 46 bin 651 adet, Hyundai Assan 39 bin 140 adet, Toyota ise 15 bin 386 adet binek otomobil üretimi gerçekleşti. Özellikle Renault ve Hyundai'nin üretimleri 2014'ün aynı dönemine göre ciddi oranda yükseldi. Oyak Renault 2014'in iki ayında 18 bin adet, Hyundai Assan ise 21 bin adet otomobil üretmişti.

YENİ MODELLER GELİYOR
Hyundai Assan i10 ve i20'den sonra i20 crossover modelini de üretecek. 2016'dan itibaren yılda 30-40 bin adet üretim planlıyor. Tofaş ise 2015 Ekim'inde yeni sedan modelini üretmeye başlayacak. 2016'da ise yeni hatchback ve stationwagon modellerini üretecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA